minder mensen naar Zuid Afrika

• Annemieke

De vlucht van de KLM van en naar Amsterdam/Johannesburg is op dinsdag 3 februari geannuleerd.

Ik ken alleen maar volle vluchten, dus lopen de aantallen nu al terug, terwijl het nog hoogseizoen is.

Nu maar hopen dat de prijzen voor een ticket door de KLM worden verlaagd.

Groeten uit Kyalami

Annemieke

• Corné.

Hoi Annemieke,

wat daar de oorzaak van is is mij onbekend, maar onlangs nog was in het nieuws dat er totaal meer mensen in 2008 dan in 2007 waren gekomen. Dus een terugloop lijkt me niet waarschijnlijk?

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Wim M

Het heeft volgens mij niet zozeer met SA te maken, maar dat de mensen wereldwijd (middenklasse) beter op hun centjes passen.

Het aantal boekingen naar “onze” vakantielanden blijft ook achter. In Griekenland klagen de mensen ook dat de reisbureau`s zuinig inkopen. Wel lullig natuurlijk wanneer je voor je brood met touristen te maken hebt.

Hoelang dit dipje duurt weet ik ook niet, maar “alles sal regkom”

Groetjes,

Wim

• loes

vriend van ons vloog afgelopen zondag ams/jhb en was ook lang niet vol

• Klaas-Wouter

De werelddeals die je tot 26-1 oid kon boeken zijn ook allemala verlengd onder de noemer “tijdelijk in plaats verlaagd” (Amsterdam - Johannesburg 649 p.p.).

• Ed

Kan ook deels zijn door de vele recente overvallen en verkrachtingen waar toeristen het slachtoffer waren. Dit gaat om incidenten die wel gepubliceerd mogen worden, over de meeste incidenten verneem je niks en verlaten de slachtoffers direct het land.

Las in een krant dat er drie toeristen zijn verkracht, onder de daders is er een die onder behandeling is voor cholera. Of hij ten tijde van de verkrachting al cholera had weet ik niet. Vele toeristen overvallen bij een bruiloft, of op hun kamer, en ook op het strand. Erg jammer allemaal. De criminaliteit in Z-A is ook een hot topic op andere fora en websites waar een waarschuwing absoluut op zijn plaats is.

In 2002 waren 174.000 toeristen slachtoffer van criminaliteit. Hoe is het nu?

De politiek is ook wat instabiel door vele politieke moorden.

• Hans (Come-Along.nl)

Op dit moment is Zuid Afrika juist weer uiterst aantrekkelijk! Rand is weer niet echt sterk dus veel waar voor je Euro en de vliegtickets zijn ook goedkoper dan voorheen.

Ik ga zelf weer begin september drie weken ( http://www.postimage.org/image.php?v=PqSFMc0 ) en vlieg goedkoper dan ooit…

Gr. Hans

• rm

Misschien gaan de toeristen gewoon met een andere luchtvaartmij. Wij wel in ieder geval (goedkoper dan KLM). Onze SAA vlucht zat vol afgelopen december en januari.

• WEBMASTER

Voor de goede orde: een link als handtekening vind ik niet zo´n probleem, maar ik kan niet toestaan dat een post een soort van reclamefolder wordt. Gelieve af te zien van plaatjes en ook in het “auteur” veld liever geen verwijzingen naar commerciële reisorganisaties en dergelijke meer.

groet

JW

• Corné.

Klopt, de groei vanuit Europa was een paar procent, met name vanuit Azië en Australië is er een behoorlijke toename.

Wel grappig, ‘wij’ Nederlanders zien ons zelf als het centrum van de wereld: zitten er een paar toestellen niet helemaal vol, dan gaan er ineens minder mensen naar Zuid-Afrika :?

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com