Campings lang R 27

• Maaike

Wij komen vanuit Upington en willen binnendoor naar Kaapstad. Wie kan ons helpen/adviseren over campings langs de R 27?

Keimoes, Kenhardt, Brandvlei of Calvina of ergens anders langs deze route?

Of weet iemand een site waarop campings staan vermeld? Ik heb een wegenkaart waar geen campings op staan.

• SAgirl

http://www.kampsa.co.za/

Hoop dit help 'n bietjie

Lekker kampeer en reis veilig!

• SAgirl

Maaike, weet jy seker dis die R27 - hy loop van Veldrift tot in Kaapstad

Nie geweet daar is n webwerf vir die spesifieke pad nie maar toe ek in www.google.co.za begin soek, kry ek die webwerf.

http://www.r27.co.za/1r2702.htm

Daar is pragtige plekke! Tietiesbaai het ‘n oulike karavaan park, Saldanha het ook ’n goeie karavaan park, Swartriet sal jy ook regkom.

'n Camping in Afrikaans is 'n kampeerplek - dalk help dit as jy daaronder soek of natuurlik die Engelse woord camping site

Ek gaan nog 'n bietjie soek - moet tog wag totdat ek weer medisyne moet gee :-)

• joke

Upington - Kaapstad via Van Rhynsdorp/Calvinia is de weg waar je twee dagen in de toekomst kunt kijken of zoals sommige zeggen: you are noth in the middle of nowhere but you can definitely see it from there :)

Accommodatie langs dat pad is zo goed koop en de mensen die daar accommodatie aanbieden zo ontzettend aardig dat je niet hoeft te kamperen.

Weet niet in welk seizoen je gaat en hoeveel dagen je over die omgeving wilt doen, wat je bijvoorbeeld nog wilt zien of afbuigen als je weer op de N7 zit ????

• Maaike

Ik heb de World Map van South Africa. 1:2.000.000. Hierop begint de R27 bij Keimoes.(ik zal deze week proberen of ik kaart kan kopen die wat gedetailleerder is). We weten niet of we de R27 helemaal tot aan Kaapstad zullen/kunnen doen, anders tot Clan William en dan gaan we daar de N7 weer op. 2 Jaar geleden hebben we de N7 ook al heen en weer gereden van Kaapstad - Namibie en v.v. Dit jaar gaan we vanuit Kgalagadi - Upington weer terug naar Kaapstad. Die N7 hebben we nu wel gezien. Bovendien heb ik als ik Kgalagadi uitkom, geen zin om alleen maar recht toe recht aan naar Kaapstad te rijden.

We vertrekken 26 maart vanuit Kaapstad naar Namibie. 21 April vertrekken we vanuit Twee Rivieren en moeten 25 april om 17.00 uur de auto weer inleveren in Kaapstad. Ik hoop dat we genoeg tijd hebben om dan binnendoor naar Clan William of Kaapstad te rijden. We hebben helaas niet meer dagen op de terugweg, want onze nachten in Kgalagadi TP hadden we eerst aan het begin van onze vakantie, maar er is iets mis gegaan met onze boeking. Nu hebben we dus gelukkig toch nog een aantal dagen, maar nu alleen aan het eind van de vakantie. Daarom weinig dagen tot aan Kaapstad.

Nu ga ik eerst even naar bed, want ik heb nachtdienst gehad en val om van de slaap. Alvast bedankt voor deze goeie ideeen/adviezen. Hier kan ik wel wat mee. Ik zal vanavond naar de andere websites en adviezen gaan kijken.

• Maaike

Keimoes ligt 52 km ten westen van Upington aan de N14. Hier begint de R27 al, dan gaat hij naar beneden langs Kenhardt, Brandvlei. Calvinia, Vanrhijnsdorp daarna langs de kust naar beneden.

• Selamat

Hello,

vanuit Calvinia richting Nieuwoudville, halverwege vind je links een weg richting Clanwilliam. Een prachtige weg door de Botterkloof (de R364)!

De weg is heel goed berijdbaar als het niet regent. Zo hoef je niet naar Vanrhynsdorp. Je komt via de Cederberge in Clanwilliam.

In Clanwilliam kennen wij zeer goed een belgische sinaasappelboer met zuid-afrikaanse echtgenote die een B&B runnen. De prijs die zij vragen zal niet veel duurder zijn dan een camping. (er is ook self catering mogelijk).

Vrede-oord Guestfarm

vredeoord@kingsley.co.za

Tel : +27 27 482 1333

Vanuit Clanwilliam hebt u nog 220 kms tot CapeTown.

Goeie reis,

groetjes

• joke

Als je uit KTP komt waarom ga je dan niet even langs Augrabies voor een nacht? )of meer)

Wij vinden het altijd een heerlijke en complete tegenstelling van KTP om dan dat water te horen en te zien en bovendien leuk park, met makkelijk een redelijk restaurant en camping!

TweeRivieren - Augrabies is makkelijk te doen en dan heb je smiddags genoeg tijd om van het park te genieten.

Vanuit Augrabies dan niet verder de N7 naar Springbok maar even terug en dan via Keimoes richting Calvinia of Nieuwoudtville de volgende overnachting. Beide hebben leuke overnachtingsadressen.

Vandaar redt je het makkelijk in een keer nog naar Kaapstad waar je dan ook nog wat dagen zou kunnen doorbrengen. Of stop in de Cederbergen en inderdaad is Tietiesbaai camping (net onder Paternoster) ook een leuke stop voor de laatste dagen en allemaal op makkelijk rijafstand van Kaapstad voor inleveren auto

• Hans

Ik weet ze te vinden… ;-)

Groet, Hans

www.come-along.nl