Zim cholera cases top 60 000, SA 3000

• aryan

Zo, het loopt vandaag aardig door in mijn mailbox, wat betreft SA. Ook onderstaande kon ik helaas niet dit prikbord voorbij gaan omdat dit de gezondheid van niet alleen de mensen in Zim, maar ook die van (noorderlijk) SA aangaan.

De cholera epidemie, uiteraard de schuld van de westerse imperialistische naties, heeft zich in Zim de officiele telling tot 60.000 gebracht, in SA volgens bronnen de 3000 gepasseerd.

Vergeleken met dat wat SA nog te wachten staat is dit naar mijn beleving een luxe-probleem. Letterlijk en figuurlijk. Ik denk dat vele van dit soort probleempjes die de touristische industie nog jaren zal achtervolgen nog zullen volgen.

Vooral doorgaan met het verheerlijken/vergoelijken van het huidige regime; op de lange termijn zullen die leugens niet uitbetalen. Met of zonder reclame/URL/ex-presidenten onder of boven je posting…..

—-

All quiet on the western front / Im Westen nichts Neues - Erich Maria Remarque, a German veteran of World War I

Ter Info,

Aryan

________

The score here in South Africa already stands at 3000 and rising!

—–

Zim cholera cases top 60 000

30/01/2009 14:00 - (SA) Want to know more?

http://www.news24.com/News24/Africa/Zimbabwe/0,,2-11-1662_2461583,00.html

Answerit can help.

Harare - The United Nations says an out-of-control cholera epidemic has sickened more than 60 000 Zimbabweans since August.

Experts had predicted the crisis would peak at 60 000 cases, but the UN humanitarian affairs agency says 60 401 cases and 3 161 deaths have now been recorded.

Experts believe many more have been sickened without being counted because so few Zimbabweans are able to get to hospitals.

UN agency spokesperson Elisabeth Byrs said on Friday the outbreak that began in August was still out of control.

The collapse of Zimbabwe's health and sanitation infrastructure under the weight of hyperinflation has made it difficult to contain cholera.

Humanitarian groups also are battling a hunger crisis.

- AP

• Mark

Het blijft gewoon een verschrikkelijk land, dat rare Zuid Afrika. He Aryan? Wat moeten wij nou gaan doen? Nooit meer op vakantie naar SA gaan?

• Corné.

Remigreren naar Nederland? Hmm… geen optie voor mij :)

Corné.

www.amukela.com

• Richard

Ha die Arjan, hier Richard, alles goed daar? net een tip van hier, kom gewoon naar de Garden route op vakantie, bij Kaapstad zijn net twee mensen geinfecteerd dus de kans dat je het daar of hier oploopt lijkt me klein.

Richard van der Veen

• aryan

Ha Richard !

Long time no speak. En ja, volgens velen is en blijft de GR de beste plek om te zijn in SA, zodra ik daar weer iets te zoeken heb meld ik me voor een braai of zoiets ! :)

In de tussentijd rustig wachten en beetje het ANC bashen om de tijd te doden.

Groeten uit NL,

Aryan