ZA Forum weer online.

• aryan

'k vin de banner al die tijs al niks :P maar ik kan me niks herinneren over dat ik het forum zelf niks vond, want ik ben er nooit echt diep doorheengegaan. Laatste keer was 3 maand misschien wel een half jaar terug. Kwam me toen een beetje als een chinese website over; ik zag mijn postings er niet echt tussen passen zonder serieuze vormen van censuur en bans…..

Remco kan en mag me op die mening corrigeren als hij daar een andere mening toegedaan is, en wel een idee heeft dat postings die ik hier wel plaats er daar door het webmastah filter heen komen :)

Remco vind mij niet liev, groepshug ! :P

• Ron B.

Remco, gefeliciteerd met je forum! Ik denk zeker dat je er veel energie in hebt gestoken, met veel features verwerkt in de site. Heel veel succes met je forum.

Toch, puntje van opbouwende kritiek; ik vind dit forum (startpagina) overzichtelijker en letterlijk en figuurlijk minder “gekleurd”.

De vlag van Zuid-Afrika op je website, tja, dat is niet anders, dit is 'm nu eenmaal. En, eerlijk is eerlijk, het is een mooie veelkleurige vlag. Maar Mandela / ANC, nee, dat is wat mij betreft te eenzijdig en staat behalve voor de positieve en inmiddels achterhaalde droom van de regenboognatie vooral voor wat het werkelijk heeft gebracht: BEE, nieuwe apartheid en discriminatie, slechte infrastructuur, valse beloften, corruptie, misdaad, moord en doodslag, slecht bestuur op alle niveaus, milieu verontreininging, powercuts, slecht onderwijs, toenemende kloof tussen straat arm en puisant rijk, zelfverrijking van de ANC top, inactieve afwachtende houding in de regio (Zimbabwe), HIV, braindrain, enzovoort, enzovoort.

Het enige positieve wat het ANC werkelijk heeft bereikt en dat duidelijk waarneembaar is sinds de omwenteling is het onstaan van een grote zwarte middenklasse. Dat is iets waar je zeker niet aan voorbij mag gaan.

Maar met alle plussen en minnen, na Mandela en Mbeki, slaat de balans mijns inziens overtuigend naar de min.

• Corné.

Smaken verschillen en dat is maar goed ook :)

De allereerste keer dat ik het logo zag, zag ik de nieuwe ZA vlag, met daarin heel duidelijk het rood-wit-blauw. En natuurlijk Mandela, volgens mij de meest geliefde man ter wereld. Op de achtergrond sjokken de Olifanten en in een logo is Zuid-Afrika vastgelegd.

Verder vind ik de stijl van het ZA-forum overzichtelijker en handiger werken dan die van de Prikpagina's.

Zo heb je bijv. diverse onderwerpen (Reizen-Accomomdatie-Politiek), iets wat prima werkt.

Wil je alleen iets weten over emigratie, dan ga je naar wonen-werken in ZA toe. Ook kun je makkelijk privé-berichten versturen naar medeforum-leden, terwijl deze toch anoniem kunnen blijven.

Kortom, prima forum en fraai logo.

Vanuit de bush, groet ik u allen en wens ik jullie dat toe wat jullie mij toe wensen maar dan 10 x meer :)

Corné.

www.amukela.com

• richard

Mooi verwoordt Ron, precies in onze gedachtenlijn.

Men kan gewoon er niet omheen!!!

prettig weekend

Richard

En voor Corne: Voordat je weer op zoek gaat naar een privezaak van mij, er is niets meer hoor, bespaart je weer de nodige tijd

• richard

oeps, dat draadje had dus als opmerking onder Ron zn draadje moeten staan lol

• joke

Over gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid daar heeft iedereen zo zijn voorkeuren. Is maar net wat je graag ziet.

Zo zou ik het prettig vinden om in een forum het onderwerp waarop het laatste is gereageerd weer naar boven aan de pagina te voorschijn zou komen. Zo kan je dus informatie krijgen op een onderwerp wat maanden geleden door iemand is begonnen en nu weer nieuwe info krijgt.

Zo zou dat kunnen zijn dat iemand een vraag stelt in oktober hoe het met de N1 onderhoudswerkzaamheden is en of er veel stop en go's zijn en iemand nu in janauri daar een antwoord op geeft dat het hele trajet schoon is, waardoor het weer actueel is.

Maar ja dat is dacht ik al een keer door de WM van dit prikbord uitgelegd dat de opzet hetzelfde moet zijn als alle andere startpagina's, maar toch…

En dan verder de commentaren op Mandela. Kom op zeg ga je hem nu de schuld geven van alles wat er niet goed gaat of niet gaat zoals men vindt dat het zou moeten gaan. Ik bedoel maar, de dominee staat op de kansel hel en verdoemenis te preken als je iets doet wat niet mag en er zijn wat schaapjes in zijn gemeente die zich daar niks van aantrekken, krijgt zo'n dominee dan de schuld?? Moet die weg als gezicht van de gemeente? Hij heeft het beste voor met zijn volgelingen, maar ja ze willen maar niet luisteren. Lijkt me dan ook een tikkeltje overdreven om Mandela te blameren voor alles wat er nu speelt in Zuid Afrika.

• Toon

Prachtig gesproken Joke.!

Vooral het item over topics naat boven plaatsen. Ben ik het helemaal mee eens.

Zo heb je alweer 3 of 4 pagina's geleden een topic geopend over de Tafelberg die in augustus gesloten is wegens onderhoud. Als laatste heb ik daar nog een de vraag gesteld of Lion's Head en/of Signal Hill wel veilig zijn om met de auto te doen.

Echter doordat deze wegzakt kijkt niemand meer….:(

Misschien nog een kansje? :)

Greetzz

Toon

• Klaas-Wouter

Startpagina is bezg alle prikborden te vervangen voor een nieuwere versie. Daarin zie je wel het laatst geplaatse bericht bovenaan. Kijk maar eens hier:

http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord/

• joke

Hoi Toon jammer, ik heb het niet meer tevoorschijn zien komen, maar ik zie in een ander bericht dat startpagina de opzet gaat veranderen, mooi!

Voor wat betreft veiligheid en alles op LionsHead kan je altijd voor de allerlaatste info naar www.sanparks.org gaan en kijken onder TMNP.

http://celtis.sanparks.org/about/news/2009/january/tmnp_safety.php

via deze link kom je op een pagina met een schat aan informatie over zowel de routes, de veiligheid, adviezen, telefoonnummers

Veel plezier!

• Toon

Hoi Joke,

Hebben ze toch naar ons geluisterd, haha.

Bedankt voor de info. Ga ik zeker uitpluizen.

Greetzz

Toon