shopping kaapstad

• Alex

aangezien ik nooit eerder in ZA ben geweest, wil ik graag weten voor de vrouwke hoe de shopping daar is? zijn er bepaalde shopping centers die wij moeten bezoeken? is het goedkoper tegenover NL/BE?

• marion

het Victoria en Albert shopping center aan het waterfront is geweldig. Je kunt er wel een dag rondzwerven en ben je het zat ga je langs het water lopen en genieten van de surfers en uitzicht op de Tafelberg.

• loes

canal walk/century city is 10 min rijden op de N1 vanaf de stad en daar zit van alles op winkel gebied. daar kan je je vrouwke wel een dag alleen laten - met wat randen op zak natuurlijk !!

• Theo

canal walk/century city moet je gezien hebben als je van shoppen houdt. Heel erg mooi en je kan er zeker een dag doorbrengen. Er is van alles te beleven met lekkere restaurants.

• Manon

En de koers is nog steeds erg gunstig, dus goedkoop. Manon

• Marco (Tongasabi.nl)

Vooral kleding is een stuk goedkoper in Zuid-Afrika, zeker als het ook nog uitverkoop is (zoals afgelopen maand). Leuke korte broek voor 200 Rand (15 Euro) of een lange voor 300 Rand bij Cape Union (outdoor winkel). Prijzen waarvoor je in NL nog maar weinig kunt kopen. Dus oude kleren daar achter laten en nieuwe mee terug in de tas. Andere zaken, technische spullen zijn wel duurder zo ver ik het kan beoordelen. Goud en sierraden zijn denk ik ook wel voordeliger in Zuid-Afrika. Iets wat je ook nog kunt doen is de VAT terugvragen waardoor alles nog een stukje voordeliger wordt. Zelf begin ik daar niet meer aan, ze kunnen het geld hard gebruiken in Zuid-Afrika. Suc6. Marco