Kruger Park - Risico Op Cholera Besmetting !

• Corné.

Nogmaals… het bericht dat er geen gevaar is, is afkomstig van de woordvoerder van het Kruger park. Oftewel van de staat, daar het Kruger een nationaal staatspark is.

Maar ach, paniek is gauw gezaaid. Zo adviseren Amerikaanse overheden om het tapwater in Amsterdam NIET te drinken :? ….

En nu kan er wel een overheidsdienaar in Nederland beweren dat het absoluut veilig is….. En dan zal er in Amerika op een reisforum wellicht vermeld worden dat waar rook is, is vuur. En een gewaarschuwd mens telt voor 2. En dat mensen rare wezens zijn en in eerste instantie aan hun eigen belang denken. Etc. etc. (…zucht…) ja, zo kun je overal wel een draai aan geven :?

Corné.

www.amukela.com

• Martijn

Zo, na erg lang niet op dit forum geweest te zijn zie ik dat er niet veel is veranderd. Toch maar even reageren, cholera is cholera en waar cholera is is altijd kans op besmetting. Je kunt er lichtvoettig over doen maar het is en blijft een probleem. Als het te dicht bij je in de buurt komt schiet je natuurlijk in de verdediging, zeker als je een bedrijf te runnen hebt wat afhankelijk is van toeristen. Maar zeggen dat er geen gevaar is voor cholera besmetting is hetzelfde als zeggen dat er geen malaria probleem is. Totdat het wel een keer fout gaat. Over het algemeen zal ik niet al te veel waarde hechten aan zuid afrikaanse woordvoerders als je hier wat langer woont zal je daar wel achter gekomen moeten zijn dacht ik.

• Corné.

Hoi Martijn, welkom terug :)

Neem aan dat jij noch ik cholera-experts zijn, maar je mag er gewoon vanuit gaan dat de Zuidafrikaanse overheid wel weet waarover ze praten.

Blijft een feit dat het ANP (zie mijn andere berichtje) een verkeerd bericht de wereld heeft ingeholpen. Dat dit schadelijk kan zijn voor de toeristen-industrie (de grootste in ZA) zal duidelijk zijn. De gevolgen en verantwoordelijkheid voor het verkeerd citeren van het ANP hoeft natuurlijk niet door hen gedragen te worden :(

Corné.

www.amukela.com

• Martijn

Hey Corne,

Nou bedankt voor de verwelkoming ;-)

Ik vermoed dat jouw vertrouwen in de Zuid Afrikaanse overheid iets groter is dan dat van mij.

Weet je nog dat diezelfde overheid verkondigde dat er geen aids bestond ? Of dat meneer Zuma verklaarde na een wasbeurt vrij te zijn van ziektes (lees HIV) mogelijk veroorzaakt door sex met een sero positieve vrouw ? Laatst las ik in de mail & Guardian dat ruim 90 % van de ministers een strafblad heeft, waaronder een aantal serieuze veroordelingen. Of dat de overheid maagdelijheids ceremonies aanmoedigd ter bestrijding van hiv ? (toelichting: tijdens deze ceremonie worden ‘maagden’ gecontroleerd door een sangoma (lees: Kwakzalver) die vervolgens concludeert of de maagd echt maagd is of stiekem al…….. Tijdens deze ceremnonie vind geen enkel inwendig onderzoek plaats en is het onmogelijk te concluderen of het kind werkelijk maagd is. Ook vind er geen HIV test plaats ter cntrole van de werkelijke status van het kind. In 1 woord Useless!)

persoonlijk acht ik het ANP betrouwbaarder dan de Zuid Afrikaanse overheid.

Even voor de duidelijkheid, voor de rest is het een geweldig land :-)

gr. Martijn.

• Corné.

Hoi Martijn,

Ik zal me beperken tot het onderwerp (verkeerde berichtgeving en cholera): het ANP, waarin jij dus meer vertrouwen hebt dan de woordvoerder van het grootste nationale park in ZA, zat dus wel FOUT!!

Zelfs Ed neemt dat bericht klakkeloos over en alle lezers van trouw.nl (ook ad.nl) weten niet beter dat de woordvoerder van het Kruger park verklaard heeft dat er gevaar is op besmetting :( Zeer slecht en onzorgvuldig van het ANP.

Misschien toch maar beter om af te gaan op je eigen gezonde verstand?

Hoe gaat het verder met jouw lodge daar in Zoeloeland? Succes, en wie weet kom ik nog eens op bezoek met onze 2 kids :)

Groetjes uit Balule,

Corné.

www.amukela.com

• martijn

Kijk corne, mijn eigen gezonde verstand is ook precies waar ik op af ga.

Hier alles ok, je roep nu al een paar jaar om langs te komen maar het komt er maar niet van, gezien het fijt je altijd achter achter je computer zit om op dit forum te schijven moet je toch ook wel eens tijd hebben om hierheen te komen niet ?

gr.

Martijn.

• Corné.

Haha, als ik kom is het voor vakantie. En met een verse bushbaba van 6 weken + ‘onverwacht bezoek’ wat we onlangs kregen moet je je plannen iedere keer aanpassen.

Idd het komt er maar niet van :? Misschien is het wel ‘meant to be’?

Groetjes, ook aan Marike,

Corné.

www.amukela.com