tafelberg

• joke

Table Mountain’s cableway to undergo annual maintenance

The Cableway at the Table Mountain National Park has extended its annual maintenance period in anticipation of completing extra work so that it remains operational during the 2010 Soccer World Cup period.

Please note that the Cableway’s annual maintenance dates will be from 20 July – 16 August 2009.

The Cableway will re-open; weather permitting, on Monday, 17 August 2009.

For more information, please visit: http://www.tablemountain.net/.

• Toon

Hoi Joke,

Das balen!!! :(

We zijn er juist begin augustus!

Zijn er andere mogelijkheden om de Tafelberg op te gaan?

greetzz

Toon

• Christophe

Deze kan je ook te voet bereiken maar is toch enkele uren tot boven dacht ik.

Christophe

• nathan

ik dacht dat men mij vertelde 1,5 u of zo omhoog en iets korter terug…

maar weet het niet precies … wij gingen met de kabelbaan…

• joke

Je kan te voet maar zou dat niet doen zonder goede en betrouwbare begeleiding en in een wat grotere groep en even vragen of ze de boeven die de laatste tijd het pad kruisen van de tafelberg lopers hebben gevangen. Kortom: niet doen. Hoewel ze heel veel extra mankracht hebben ingezet om het gebied te beveilgen is het zo groot dat ze niet oveal kunnen zijn en de booswichten op de berg weten precies waar wel en niet te gaan.

Zelfde gaat trouwens op voor Signal Hill, Lions Head; ga niet alleen en denken dat je zo'n bergie (dakloze / clochard) wel aan kunt. Ze weten zich al jaren en jaren op straat in leven te houden, dus zijn echt niet bang voor een stoere kaaskop die ze wel even van de berg zal afgooien.

Ze hebben laatst een hele bende bergies op gepakt en dan is het weer gewoon de ouderwetse berg om te beklimmen en er zijn meer dan genoeg wandelaars die iedere dag zonder problemen omhoog lopen en weer naar beneden komen, maar blijf op je hoede

En trouwens in die periode kan het behoorlijk spoken en koud zijn op de berg ;)

• Toon

Hoi Joke,

Bedankt voor je waarschuwing. Nemen we zeker mee in onze overweging om wel of niet de Tafelberg op te wandelen.

Ik dacht dat je wel met de auto Signal Hill en Lion's Head op kunt.

Is het wel veilig?

Greetzz

Toon