backpacken

• sylvia verkerk

hallo,

ik zou graag jullie mening willen weten over als vrouw alleen backpacken in zuid afrika, is dit net zo goed te doen als bijvoorbeeld in Azie? Is het gevaarlijk? Is het het verstandigst om een georganiseerde reis te maken naar zuid afrika?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik hoor graag jullie mening!

Groeten Sylvia Verkerk

• loes

alles kan maar ik vindt dit geen goed idee. niets als vrouw alleen. hebben dit zelf wel in azie gedaan waar het een heel normale zaak is

grts

• sylvia verkerk

Bedankt voor je reactie, heb zelf ook gebackpackt in Azie, dit was idd goed te doen.

Het best zou dan dus toch een georganiseerde reis zijn, alhoewel ik een beetje een hekel aan groepsreizen heb…

• loes

ja, een groepsreis is wel weer het andere uiterste. openbaar vervoer zoals je dat in azie gewend bent, is er helaas niet. waren een paar weken terug in kuala lumpur en in onze straat was een busstation waar dag en nacht lange rijen bussen stonden die alle richtingen uit gingen. daar zou ik zonder aarzelen zo in stappen, maar helaas is in za het busvervoer niet van die standaard. er zijn wel lange afstandbussen tussen de grote steden, maar als je dan ergens gedropt wordt, dan sta je toch weer alleen. maar mischien denken de andere prikkers er anders over.

• Pim

Er zijn heel veel meisjes die alleen backpacken in Zuid-Afrika. Als je bv met de bazzbuzz reist wordt je voor het hostel afgezet en opgehaald. Gewoon doen..maar altijd oppassen!

• loes

nou, pim ik weet niet of je de timetable van bazbus wel eens bekeken hebt, maar ik vindt dat je zeer beperkt bent in de mogelijkheden. om maar even een voorbeeld te geven ; als je vanaf knysna naar stellenbosch reist, dan wordt je sávonds in het donker bij het lord charles hotel in somerset west gedropped en dan komt er een shuttle uit s'bosch om je op te halen. als dit om welke reden ook mis gaat, dan sta je op een plaats waar je enige mogelijkheid is om een kamer bij het lord charles te nemen. er is verder ook geen enkele mogelijkheid om daar weg te komen. ik hoop dat hier iemand reageert die dit uitgebreid gedaan heeft en dat sylvia ook een aantal weken heeft om dit te doen, want vergelijkbaar met wat ze in andere landen met openbaar vervoer kan bereiken , is het absoluut niet

• Tino

Ikzelf heb absoluut geen ervaring met backpacken maar wat ik wel weet is , dat zuidafrika een land is als je op de verkeerde plaats bent op het verkeerde moment , het best wel gevaarlijk kan zijn .

Ik zou me dus best heel erg informeren , en misschien soulmates zoeken om te backbacken .

Sylvia , laat het ons aub weten wat je doet , en als je backpackt je ervaring op latere tijdstip aan ons mede te delen .

alvast succes

mvg Tino

• Gert

gewoon doen!!

ik werk nu 4 jaar in de backpackers industrie in zuid afrika en heb vele alleen reizende vrouwen zien komen en gaan.

de bazbus is een goede optie, als ze je niet bij het hostel kunnen droppen, droppen ze je op een veilige plek waar het hostel je oppikt (mocht dat misgaan kun je ze altijd bellen en komen ze alsnog, het is per slot van rekening hun bussiness) translux, en greyhound zijn goede lange (of korte) afstands bussen, en asl je van te voren met een hostel belt staat de shuttle te wachten bij aankomst. in de grote steden kun je met meter taxi's bij alle hostels komen.

paar websites voor meer info:

www.coastingafrica.com

www.bazbus.com

www.alternativeroute.com (of co.za)

google op bsa (een overkoepelende backpacker organisatie)

mail gerust voor meer info

groet gert

• joke

ben het met gert eens dat je het moet doen en ook na enthousiaste verhalen van verschillende dames die alleen op deze manier Zuid Afrika hebben doorkruisd; enige opmerking die ze allemaal maakten was op te passen voor een plaats als Durban bijvoorbeeld en van te voren je plek op de bazbus en je hostel bespreken

En wie weet kom je backpacker tegen die een stukje hetzelfde doet en is het net niet zo alleen meer.

• Henk

Alternative route is de link

http://www.alternativeroute.net/index.html

Een goede site voor backpackers ZA

http://www.zitterdonline.nl/afrika/index.html

Henk