Kaapstad

• Bert

Hallo prikker

Heb het geluk dat ik op reis mag naar Kaapstad. (gewonnen)

Wat moet ik zeker meenemen en wat moet ik vooral gaan zien

ben er 6 dagen dus niet zo heel lang .

ik ben er begin Maart

laat maar horen

alvast hartlijk bedankt voor de reactie

Groet Bert

• loes

bert - dat zijn nog eens leuke prijzen ! 6 dagen is ideaal om kaapstad en directe omgeving goed te bekijken. vertel ons eerst waar je verblijft en welk vervoer je tot je beschiking hebt en dan kunnen we een leuk weekje voor je plannen

grts

• bert

Hoi Loes

we zitten in de wijk Fresnaye

Hebben daar een kamer gehuurd

verder nog niets geregeld , dus laat ik me graag informeren kom maar op

gr Jan

• Theo

Bert,

Doe het minimale in je koffer, wat je nodig heb koop je daar (voor niet veel geld). Je koffer zal vol zitten als je terug gaat.

Zien zou ik zeggen;

Tafelberg

Cape point en cape of good hope

Chapmans peak drive

Kirstenbosch

Wijngebied

Kasteel de goede hoop

Waterfront

Robbeneiland

2 Oceans aquarium

Canal walk shopping

Hier kan je wel 6 dagen mee vullen.

veel voorpret

Theo

• loes

begn maart is beste tijd volgens mij - zijn er zelf dan ook nog. fresnaye is een oude, mooie, rustige woonwijk. je zit daar vlakbij mooie stranden clifton en camps bay - laatste heeft veel leuke eettentjes. ook leuk om met zonsondergang te zijn. voor de tafelberg zit je ook ideaal. doe dit gelijk op je eerste mooie ochtend, zo vroeg mogelijk want dan is de lucht nog schoon en kan je ver zien. smiddags komt er vaak uit het niets wind en wolken opzetten. vanuit F via camps bay naar houtbay en via chapmans peak naar kaappunt en via simontown en muizenberg terug is een mooie dagtocht. het fijne van kaapstad is dat er zo veel te zien is zonder dat je al te veel kms af moet leggen. van F naar stellenbosch is ongeveer een uur rijden en daar kan je bij veel estates heerlijk eten en van mooie uitzichten genieten. van S naar franschoek is ook nog best te doen. hugenotenmonument en typische bouwstijl is leuk m te zien. dan heb je al een aardige indruk van het schiereiland en iets daar buiten. de binnenstad is ongeveer 15 min van waar je verblijft en de waterfront kan je daar mee combineren. ik vind dat je ook naar de andere kant van de tafelbaai moet rijden naar bloubergstrand want daarvandaan zie je de tafelberg zoals de hele wereld hem kent. als het mooi weer is dan wordt daar druk gewindsurfed bij big bay. vanuit de waterfront kan je een boottocht naar robbeneiland maken, maar dit zou ik ook al smorgens zo vroeg mogelijk doen. zelf nog nooit gedaan, maar dat is persoonlijk. waterfront is wel erg toeristisch, maar het is wel een echte werkende haven en een plaats waar je savonds veilig kan vertoefen. als je van fresnaye over kloofnek de stad inrijdt kom je in kloof road veel restaurantjes tegen - het is hier savonds druk en gezellig. maar wel even opletten hier. je kent de discussies die hier regelmatig langskomen en een gewaarschuwd mens telt voor twee. hoop dat je met een goede kaart van het schiereiland en deze info al een eindje verder komt

grts

• joke

chapmans peak eerst checken of hij dan wel open is, voorlopig nog dicht en moet je je rondje cape point aanpassen

wat een leuke indruk geeft is rondje in de open dubbeldekker bus; je kan opstappen bij waterfront

• Reisgraag

Daar ben ik het helemaal mee eens Joke, met de nieuwe rode hop-on hop-off open dubbeldecker bussen krijg je een mooi beeld van Kaapstad. Je mag ergens afstappen en met de volgende bus weer verder enz.

Afgelopen november was Chapmans Peak ook al dicht, ze hebben blijkbaar serieuse problemen met vallende rotsen.

Piet

• loes

ik wou weer niet zo negatief overkomen door te schrijven “als chapmans peak open is” maar dit weer lezend, krijg ik de indruk dat ze de gronderozie wel niet meer onder controle zullen krijgen. jammer want het is volgens mij wel het meest spectaculaire stuk weg in het schiereiland.

bert, als het inderdaad gesloten is, dan zie je het al aangegeven bij het begin, in houtbaai. ik dacht dat je nog wel een klein stukje mag rijden en dat is ook al een mooi uitzicht op hout baai. kom je via constantia en silver mine weer op de route naar kaappunt.

als je de genoemde hop-on/off bus doet, dan kan je rustig je auto in een parkeergarage in de waterfront laten staan want de tarieven zijn voor ons, omgerekend, een lachertje

• bert

hoi prikker

alvast bedankt voor de vele tips

zal ze uitprinten en meenemen

waar kan ik het beste een auto huren bij het vliegveld of bij mijn appartement ?

bedankt voor zover

groet Bert

• fred

hoi

om een auto te huren kan je dat het beste vanuit nederland doen

first car rental, s.a car hire en roundabout hebben wij slechte ervaring mee

europe car is goed succes Bert schreef:

>

> Hallo prikker

>

> Heb het geluk dat ik op reis mag naar Kaapstad. (gewonnen)

> Wat moet ik zeker meenemen en wat moet ik vooral gaan zien

> ben er 6 dagen dus niet zo heel lang .

>

> ik ben er begin Maart

>

> laat maar horen

> alvast hartlijk bedankt voor de reactie

>

> Groet Bert