reisschema

• Bo

We hebben een voorlopig reisschema gemaakt en zijn benieuwd wat jullie ervan vinden? We willen voornamelijk kamperen, maar zullen af en toe ook een andere overnachting kiezen.

Vanuit Swaziland denken we dat we eerst de Panoramaroute maar gaan doen, omdat dat weekend Kruger erg druk is, er is al veel volgeboekt.

We zijn met name benieuwd wat jullie van de route en kampen in Kruger vinden, omdat we die nu toch wel moeten gaan boeken.

En waar kunnen we het beste in de Drakensbergen overnachten, wat ligt een beetje centraal voor de hoogtepunten?

En wat is de beste/leukste route van Drakensbergen naar St. Lucia en is dit in een dag te doen?

En slaan we iets over op de route waarvan jullie zeggen, dat moet je echt zien?

Alvast bedankt voor de reacties.

dag 1- aankomst 7.20, auto ophalen en naar Drakensbergen

dag 2- Drakensbergen

dag 3- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi (o.a. Walvistocht, Wetlands en wildpark)

dag 4- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

dag 5- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

dag 6- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

dag 7- Sodwana Bay (duiken)

dag 8- Sodwana Bay

dag 9- Ithala

dag 10- Ithala

dag 11- Swaziland

dag 12- Swaziland

dag 13- Panoramaroute

dag 14- Panoramaroute/ Letaba

dag 15- Letaba

dag 16- Olifants/Balule

dag 17- Satara

dag 18- Satara

dag 19- Lower-Sabie

dag 20- Lower Sabie

dag 21- 19.50 terugvlucht

• Pim

dag 3- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi (o.a. Walvistocht, Wetlands en wildpark)

dag 4- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

dag 5- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

dag 6- St. Lucia/Hluluwe/Umfolozi

Wanneer je in of bij St. Lucia wilt kamperen ga dan niet naar de camping aan het strand in St. Lucia. Ik hoor niet zulke goede dingen over die camping. Vies, gebrek aan beveiliging. Futululu net buiten St. Lucia is beter. Of kamperen in Cape Vidal. Hluhluwe/Umfolozi Game Reserve heeft geen camping. Vanaf St Lucia is het ongeveer 45 minuten rijden naar de gate. Bij Hluhluwe is één echte camping maar ik mag niet zeggen welke want dan maak ik reclame :-). Verder zijn er daar een aantal lodges die een paar kampeerplaatsen hebben. Ca. 25 minuten van de gate van het park.

Pim

• Bo

Bedankt voor je antwoord Pim, jij stond al bij de mogelijke overnachtingsplaatsen ;-)

Ik neem aan dat we niet hoeven te reserveren bij jou?

Wij zouden het liefst alles op de bonnefooi doen, dat wordt voor Kruger helaas moeilijk, maar we hopen dat we de rest wel zo kunnen doen.

Heb je ook nog een antwoord op deze vraag: Wat is de beste/leukste route van Drakensbergen naar St. Lucia en is dit in een dag te doen?

Op de vakantiebeurs hebben we het gevraagd, de een zei: Ga niet over Durban maar binnendoor, dat is een veel mooiere route en een ander zei: Ga over Durban, als je binnendoor gaat dan verdwaal je. Het lijkt ons wel mooi om ook wat van het binnenland te zien met de battlefields en de zuludorpen.

• Pim

Ha Bo,

Reserveren is alleen nodig in december, tijdens de Paasvakantie en in Juni/Juli.

Ik heb de route Drakesbergen/Hluhluwe nog nooit zelf gereden maar in hoor inderdaad dat dat een mooie route is. Zal wel een volle dag kosten. Durban/Hluhluwe via de N2 is ongeveer 3 uur rijden.

Pim

• nathalie

Hallo Bo,

De route St.lucia - Drakensbergen is wel in een dag te doen.

Zelf ben ik rond 7 uur half 8 uit hluhluwe weggereden ( bij Pim) en ik was om half 2 in de Drakensbergen inclusief 3 stops.

Ik ben toen via Durban gereden over deN2, via kaart en het is goed te rijden, het staat duidelijk aangegeven.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor binnendoor, de route is al lang en op de snelweg kun je toch wel wat meer doorrijden, anders werd de dag voor mij toch echt te lang.

Maar ik reed alleen dus ik kon ook niet zeggen rij jij even een stuk.Als je dat wel kunt is het misschien wel het overwegen waard, maar ik heb geen idee of de wegen goed te rijden zijn.

Het was voor mij geen saaie route om te rijden.Houd wel je benzine tank in de gaten!

Tussen Durban en St.lucia zijn er tamelijk weinig tankstations.

Er werd wel veel gecontroleerd op snelheid.

Groetjes Nathalie