braai-koninginne

• joke

OK ik weet het gaat steeds moeilijk worden voor de echte braai manne

uit de bijlage van die Burger van vandaag :)

Braai-koninginne

EMILE JOUBERT

20/01/2009 06:49:23 PM - (SA)

Is dit moontlik dat vroue wel beter braaiers is as mans? Ja, dit is moontlik. Danksy my eie objektiewe waarnemings by verskeie geleenthede waar vroue hul pad tot langs die kole oopgeskouer het, is dit my mening dat die skoner geslag áls het wat dit verg om mans ore aan te sit as dit by braai kom. En mag ons hierdie feit met die nederigheid aanvaar wat werklike manwees betaam.

voor de rest van het verhaal

http://www.dieburger.com/Stories/Features/Leefstyl/19.0.1229920024.aspx

• Linda

Ik weet niet of deze advertentie van dit prikbord af komt, maar in de trant van dit verhaal wel toepasselijk:

http://nl.youtube.com/watch?v=vq2SOmwzjUU&eurl=http://digilin.hyves.nl/widget/&feature=player_embedded

:P

• bob

Joke nog 11 dagen en ik braai weer in stellenbosch

Lekker hoor kan ook wezen in franskraal

• joke

Ja Linda heb een klein stukje gekeken, heb niet zo veel gb meer voor de rest, maar mooi in scene gezet en ik vind persoonlijk dat je de mooiste voorbeelden ziet wanneer je op een echte onvervalste camping staat met tenten, caravans, en wat ‘uitlanders’ doorelkaar. Heb je geen tv of bios voor nodig, de mooiste film speelt voor je ogen af ;) Zo zal er ALTIJD een echte Afrikaner zijn hulp aanbieden aan vrouwen alleen wanneer wij komen aandragen met onze zak hout, kooltjes en blitz; dame verskoon my! is het dan. Mag vaak niet van de vrouw die er bij hoort en we kunnen het heel goed zelf, maar is wel een begin van leuke ontmoetingen: de discussie over ONS braaivuur en let wel: ONS betekent dus Hollands vuur! maar tot nu toe iedere keer weer geslaagd

• loes

wij (vrouwelijk geslacht) maken het boodschappenlijstje, doen de boodschappen, bereiden alles voor en dragen het nog naar buiten op het juiste moment dat het vuur perfect is. mannen staan dan heel interessant te doen en met veel ceremonie komt de schaal op de tafel die wij ook nog heel gezellig gedekt hebben. na het eten toveren wij nog een overheerlijk nagerecht tevoorschijn en uiteindelijk is alles weer keurig opgeruimd. denk dat met een beetje oefening we dat vuurtje ook nog wel goed kunnen maken. mannen zijn nu eenmaal piromanen en die brokken vlees gaar maken geeft ze dan vermoedlijk een oergevoel dat ze weer “voor de kost gezorgd hebben” LOL !! het is gewoon een gezellige bezigheid om zo samen bezig te zijn

• Mickey

en voordeel… we staan niet in de rook… en zitten met een glaasje wijn te wachten totdat het allemaal gaar is! ;-)

Goed teamwerk dus!

Mickey

• loes

zo is 't maar net ! laat die kerels maar denken dat ze de beste braaiers ter wereld zijn

• Wim M

Ja Loes, allemaal waar wat je zegt natuurlijk. Maar wie stond er 2 weken terug buiten met -6? Juist, ik. Terwijl de aanmoedigingen van binnen bestonden uit “ doe die deur dicht, de kou komt naar binnen!” Zal de komende tijd wel vaker gebeuren met dat lollige boekje van Micky.

Doei,

Wim

• loes

daar moet een gezonde hollandse vent toch tegen kunnen? geintje

nee, ik maak in het najaar alles schoon en het enige braaivleis dat ik dan eet is als we weer in feb in de kaap zijn. het valt me overigens wel op dat er in z.a. lang niet zo vaak gebraaid wordt als “vroeger” althans niet in mijn vriendenkring. wel gaan we veel vaker uit eten dan toen met dit rotweer dat we momenteel hebben, kunnen de weken me niet snel genoeg omvliegen tot het weer zover is

grts