Walvissen in november

• Jo

Hoi,

Ik ben van plan om begin november voor 2 weken naar Zuid Afrika te gaan.

Mijn vraag is kun je dan nog wel walvissen spotten?

• Linda

Ja hoor! Bij mijn ouders in Gansbaai begint dan het walvissen-seizoen. Net even snel gebeld om het zeker te weten en hun antwoord was ‘Volop walvissen!’. :)

Kijk anders maar even op hun website: www.diestroom.com

Veel plezier met de voorbereiding hoor! Wij moeten nog 5 weken wachten maar de voorpret is huize hoog!

Groetjes!

Linda

• Reisgraag

Hallo Linda,

Ni nog volop walvissen betekent niet dat walvissen seizoen nu begint. Op de website van jouw ouders staat “ Between June and December you will see a lot of Whales” en dat kan kloppen.

Piet .

• joke

Tja ik wilde al roepen : Inkoppertje voor Peet en Ans en volgens gasten van ons hebben ze ze zelfs kortgeleden nog gezien ;)

• Linda

Dag Piet. Snap nu echt niet wat je bedoeld hoor. November valt wat mij betreft nog steeds tussen ‘June and December’ (zelfs in het Engels…)

Maargoed, volgens mij is het bericht voor Jo nu wel duidelijk - ook dankzij Joke's bijdrage - dus ik hoop dat hij of zij er straks van zal genieten want in het echt walvissen zien is echt nog steeds een van de meest bijzondere wild-live die ik ooit gezien heb!

• Linda

Oooooohhhjeeee…

Sorry Piet!! Heb te snel gereageerd. Lees nu net dat ik inderdaad zei ‘begint’ en dat klopt inderdaad niet. Je hebt ontzettend gelijk. Hahahaha…

Soms is het toch zó jammer dat er geen delete knoppie op dit prikbord. ;-)

Dus nogmaals; excuses!

Linda

• Reisgraag

Geen probleem hoor, maar ik dacht dat Jo niet moet denken dat november en december het begin van de walvissen seizoen is maar eerder het einde.

Groetjes

Piet

• Peet

Joke klopt !

J.l. zondag nog 2 gezien Volgens de berichten zitten er totaal nog 6 met kalfies.

En natuurlijk nog de Humback whales maar die komen niet zo dicht onder de kust

Momentueel wel heel veel dolfijnen

Voor de liefhebber heb ik nog dit filmpie op Youtube staan

http://www.youtube.com/watch?v=3k5IBROPZeQ

Groetjes Peet

• Martijn

Ook hier aan de elephant coast zijn de walvissen dan te zien. Je kunt ook met een bootje de zee op op ze van dichtbij te aanschouwen, of gewoon vanaf het strand zijn ze ook te spotten.

Gr.

Martijn

www.wildebeesecolodge.com

• Linda

Dat kan ook ja! Erg leuk om er tussen te varen. In Gansbaai hebben ze dat ook maar ook kun je daar tussen de walvissen kajakken! Maar dat is volgens mij echt voor de daredevils want ik heb die jongens zien springen en die wil je niet op je peddeltje terecht krijgen! :)