wat verschillende vragen

• mirjam

Goedenmiddag,

Ik heb het forum al afgespeurd maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Wij hebben plannen om va 20 Juni t/m 9 juli een rondje Johannesburg te doen.

Begin en eindpunt is dus Johannesburg.

Wie heeft er een leuke reisroute.

We willen dan natuurlijk naar het Krugerpark. Hoeveel dagen is het verstandig om daar te blijven??? Dit ook ivm het kopen van een intreekaart voor krugerpark

Wat zijn verder leuke tips/ bezienswardigheden die je gezien moet hebben

Groeten Mirjam

• Linda

Hallo Mirjam!

Misschien is het een idee om te beginnen met een binnenlandse vlucht naar Durban? Daar huur je een auto en kun je een hele mooie route doen naar Johannesburg. Die binnenlandse vluchten zijn helemaal niet duur hoor, dus niet schrikken bij dit voorstel. Je kunt dan dus ook een stukje kustlijn doen, dan richting Krugerpark; in het zuiden het park in en dan halverwege er weer uit. Ik zou het zelf op 2 a 3 nachtjes houden (dan heb je 2 mooie dagen om rond te rijden in het park). Vaak heb je dan al zoveel indrukken opgedaan dat het echt tijd is om verder te rijden. Rijd dan via Potgietersrus naar Pretoria (erg mooie stad) naar Sun City en Pilanusberg (of andersom). Overnacht bij Pilanusberg (ook een wildpark) en maak een dagtrip (of 2) naar Sun City. Daarna weer terug naar Johannesburg.

Ik denk dat je 2 weken dan al erg vol zitten hoor. Zelf prefereer ik altijd een aantal dagen flink doorijden (kilometers maken) zodat je de rest van de dagen tijd hebt om rond te kijken en te genieten.

Als je meer vragen hebt; stellen! Het gaat vast een prachtreis worden.

En ook voor jou geld; veel plezier met de voorbereidingen!

Linda

• Reisgraag

Mirjam,

Persoonlijk zou ik vanaf Johannesburg al rijden, maar dan niet naar Durban, maar binnen door naar St.Lucia en vandaar naar het Kruger Park via Swaziland. Durban is niet meer aantrekkelijk.

Verder misschien Linda haar route volgen. Je hebt totaal 18 dagen in zuid afrika dus je kunt je tijd nemen voor deze route.

Piet

• Linda

Ben het niet met je eens hoor, dat Durban niet meer aantrekkelijk is. Wat dacht je van de The Valley of The Thousand Hills? Dat is echt prachtig om te zien. Maar St. Lucia is wel wat dichterbij on route als je vanuit Johannesburg je rondje wil doen.

Mirjam, misschien is het een idee om je eigen ideeën en wensen hier eens te spuien en dan komt daar vanzelf wel weer reactie op. Hoop dat je er uit komt!

Groetjes,

Linda