net buiten het kruger verblijven, nadelen?

• michel

Het blijkt lastig te zijn om in augustus nog accomodatie in het kruger te vinden. wat is het nadeel (buiten dat je elke dag naar de poort moet rijden) om net buiten het kruger te gaan zitten? Kan je dan bv niet de bushbraai in de avond doen omdat de poorten reeds gesloten zijn?

• Corné.

Hoi Michel,

Neem aan dat je op www.sanparks.org beschikbaarheid heb gecheckt?

Vwb de bushbraai, als je in een van de privé-reservaten zit kun je daar waarschijnlijk ook een bushbraai houden :) En idd dagtochtjes ondernemen naar het Kruger. Je zit dan overigens ook ‘in de bush’ en minder druk dan in het Kruger.

Maar ik zou nog eens goed kijken, met name voor Satara-Letaba-Skukuza (dit zijn de grootste campsites).

Succes :)

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Hans (Come-Along.nl)

Hoe meer naar het noorden hoe meer beschikbaarheid. Kamperen moet nog lukken lijkt mij.

Op http://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/availability.php kun je dat checken.

Groet, Hans

• mtb

Er is nog ruimte genoeg in de kampen van het Krugerpark!

Nadeel vindt ik dat wanneer je buiten het park logeert: je eerst een eind rijden moet voor je eventueel wild kunt vinden. De “gewone” dieren kom je natuurlijk wel tegen maar voor bijzondere dieren ben je dan weer een eind verder.

We zaten vorig jaar in Phalaborwa en dat heen en weer gerij is minder. Bovendien moet je op tijd bedenken dat je het park uit moet met zonsondergang. Niet dat je bij een kamp later naar binnen moet maar dan ben je meestal meer in de buurt.

Ook is het wel lekker om `s morgens er een paar uur op pad te gaan en dan in de namiddag weer een paar uur.