mobiel internet

• Hans

Beste,

bestaat er een mogelijkheid om voor een maand een prepaid usb modem aan te schaffen zodat ik met mijn laptop mobiel kan internetten via GSM netwerk?

ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hans

• walter

Het 3 G modum koop je voor 2000 R de en dan koop je een simkaart voor 10 R . 500mb airtime koop je voor 180R dit is een maand te gebruiken of als je eerder door je mb-tjes heen bent korter natuurlijk

Het modum is eigendom van jezelf.

Werk er zelf ook mee werkt goed als je het net voor gewoon e-mail verkeer gebruikt

maar als je kennissen veel zware bestanden mee sturen kun je het maar vergeten.

Groet,

Walter

• Marco (Tongasabi.nl)

Ik kan mij bij bovenstaande aansluiten, ik neem aan dat je een USB MTN modem bedoeld? Alleen toen ik er eentje in juli wilde kopen waren ze op… 500MB is genoeg, ik kreeg mijn 1GB niet op in een maand tijd.

Zelf heb ik in juli via een MTN card en mijn mobiel (UMTS/3G) gewerkt, gekoppeld

aan de laptop dus en ook mail via Gmail direct op mijn phone (dat werkt dus ook goed als je focus email access is).

Op de airport kun je ook een Vodafone datacard + sim huren, dat zou een alternatief kunnen zijn maar ik denk dat je per saldo wel duurder uit bent.

Bij de laatste trip een USB modem gebruikt, wel zo handig en sneller en in dit geleende geval ook nog gratis…

Maar verwacht niet te veel van de datasnelheid, in steden goed / wisselend maar daarbuiten wordt het zoiets als 7kb/s. Snelheden die genoemd worden heb ik in ieder geval nog nooit kunnen halen.

Suc6

Marco

• Annemieke

3-G etc is goed te gebruiken, overal waar een gsm ontvangst is kan je dit modem gebruiken. Alleen is de brandbreedte hier in Z.A. niet breed, dus je kan geen zware bestanden downloaden of versturen, ook met een vast internet aansluiting kan dit hier niet.

Foto;s gaan wel, zolang de pixels niet te hoog zijn. Anders moet je de foto;s 1 voor 1 versturen, dit gaat meestal wel, maar het kan even duren.

Even een tip, zorg dat je je laptop altijd goed opbergt en niet zomaar ergens laat staan, op je hotelkamer etc. Laptops zijn erg gewild hier, dus loopt nooit met je laptop “te pronken”.

Ik wens je een goede vakantie toe in dit mooie land.

groeten uit een warm Kyalami

Annemieke

• Remco

Als je een mobiele telefoon bij je hebt hoef je geen modem te kopen, alleen een lokale simkaart met tegoed. Je mobiele telefoon met een kabeltje aansluiten op je laptop, en hoppa je GSM is het modem.

Groetjes Remco.

• Arthuer

en je kunt het modem ook in NL gebruiken, uiteraard met een ander sim kaartje.

Gr, Arthur