st. lucia eind augustus

• mick

Kan iemand me vertellen of St. Lucia leuk is om paar dagen te relaxen aan het eind vd reis eind augustus (hoewel daarna Kruger nog komt, omdat het anders qua route niet erg logisch is). Ik heb niet zo'n idee dat er in St. Lucia een echt “strandleven” is. We willen in kaapstad starten en langzaam naar boven reizen (misschien een deel vliegen van Port Elisabeth naar Durban, ivm tijd, of is dit stuk wel de moeite waard). We hebben 22 dagen ter plekke. We vliegen van Johannesburg terug.

• Fred

St. Lucia heeft eind augustus een temperatuur van ca. 22 gr C en zonnig.

Verwacht niet veel van deze plaats. Heeft iets weg van Wassenaar met mooie huizen en lanen en veel groen. Het strand zelf heeft helemaal niets. Wel erg breed en mooi maar je bent de enige als je daar gaat liggen. Je kunt een boottocht maken over het meer met nijlpaarden of door het nationaal park rijden naar een 30 km verder verwijderd strand. Hier mooie hoge zandduinen en daar is wel een strandtent. Maar geen ligstoelen aanwezig. St.Lucia is leuk voor maximaal 2 dagen. Er zijn maar een paar restaurants in het dorp.

• marion

Wij vonden st Lucia erg leuk om een paar dagen te wezen.Het bedoelde strand in het nat. park is erg mooi, alleen al om naartoe te rijden. De stranden in het dorp zelf zou ik niet nemen, alleen om te kijken van veraf, als je geluk heb liggen ze vol krokodillen. Heb je geluk lopen de nijlpaarden door de straat. St. Lucia heeft een aantal leuke tentjes voor een hapje en een drankje een aantal leuke winkeltjes en overdag op straat de verkopers. En op ongeveer een half uur 3 kwartier rijden heb je Umfolozi - Hluhluwe een prachtig wildpark. Vooral de Umfolozi kant is erg mooi.

Kortom voor een aantal dagen best wel vertier.

• nathan

wij zaten drie dagen in Hluhluwe.

Vandaar daar bezochten we Hluhluwe prak en st lucia (boottocht) en cape vidal.

naar cape vidal is een leuke route, wij zaten ingesloten door neushoorns… spannend avontuur.

Afgelopen jaar was half augustus slecht in die omgeving, wij hadden dus wat minder weer, maar normaal is het er dus beter deze tijd.

grt nathan

• Theo

St.Lucia is prachtig en ik sluit me helemaal bij Marion aan. Beslist niet overslaan en 2, 3 dagen is het zeker waard met zijn omgeving.

• Richard

Hoi Mick

Als je echt voor het strandleven wil gaan zou Umhlanga een goeie optie zijn.

Ligt op jou route op ongeveer 2.5 uur van St Lucia

ciao

Richard

• marion

Umhlanga is ook geweldig. Daar hebben wij een week gezeten, toen nog bij Richard. Zeranga Lodge een geweldig plekje 50 meter van de zee, mooi zwembad in een prachtige tuin.De lodge en de mensen daar waren geweldig we kijken er nog altijd met erg veel plezier op terug. Het dorpje is ook erg leuk, goede restaurants en leuke kroegjes. 2 prachtige malls in de buurt waar je uren kunt ronddwalen. De omgeving verder weet ik niet wij zaten daar zonder auto we namen steeds de taxi van de indiers dus we zijn niet verder gekomen dan alleen Umhlanga. Volgende keer nemen we zelf een auto om de buurt te verkennen. Umhlanga is ook zeker een aanrader om te bezoeken.

Richard en Anita de hartelijke groeten van Gerben en Marion, we zijn alweer aan het denken voor volgend jaar, het wordt dan alleen Namibie.

• Richard

Hoi Marion en Gerben

Waarom moet ik toch altijd aan goudvissen denken als ik jou naam zie haha.

Dus jullie zijn alweer aan het plannen?

Wij zijn nu 14 maanden weg uit ZA en hebben nog geen seconde spijt.

Als je wil weten waar we nu zitten moet je ff gaan kijken bij www.zeranka.com

hehe

grussgot

Richard en Anita

• marion

ziet er geweldig uit, leuk alternatief als we niet naar Afrika willen. Wie weet

ogmaals onze groeten