superzoom cameratest

• Bo

Bij mijn zoektocht naar een digitale compactcamera om tijdens onze reis door Zuid-Afrika komende zomer mooie foto's te gaan maken kwam ik deze site tegen,

http://www.dpreview.com/news/0901/09011503q109superzoomroundup.asp

Misschien een handige link voor andere mensen die ook op zoek zijn naar een camera?

Ik had mijn zinnen eigenlijk al een beetje op de Panasonic Lumix DMC-FZ28 gezet en na het lezen van deze test geloof ik dat hij binnenkort maar aangeschaft gaat worden, kan ik nog een beetje oefenen van te voren :-)

• mtb

Heb ik ook gekocht voor vakantie naar zuid afrika!

Geweldige foto`s en zeker erg tevreden hierover.

Zoomen gaat erg makkelijk en wordt ook erg mooi.

Zeker doen!

• Bo

Fijn om te horen.

Heb je er ook een extra accu bij, of was één accu genoeg in Zuid-Afrika? Ik stel me zo voor dat er dagen bij zijn waarin je heel veel foto's maakt.

En heb je alle foto's los uit de hand genomen of ook een statief/beanbag gebruikt?

• Ilse

Hoi Bo,

Wij hebben 3 jaar geleden de voorganger de FX& aangeschaft en de afgelopen 5 weken in Argentinie weer schitterende foto's mee gemaakt.

Voor safari's met wildlife helemaal goed. Wat accu betreft…….voor 20 euro heb je een extra accu van een niet panasonic merk ….deze hebben wij nu aangeschaft omdat wij niet dagelijks toegang tot electriciteit hadden…..

Heb je elke dag de gelegenheid tot opladen, dan is een extra accu niet nodig vind ik!

Veel plezier in Zuid-afrika

groetjes Ilse

• nathan

ik gebruikte 2 accus (slechts een enkele keer nodig gehad, maar je kunt er altijd 1 opladen)

daarnaast is schafde ik een oplader voor in de auto aan (enkele tientjes) dan kun je in de wagen opladen

grt nathan