Prikbord

• WEBMASTER

“De moderator is altijd met vakantie, vermoedelijk richting ZA”

Rare opmerking…niet dat ik op vakantie was naar ZA, dat klopt, maar “altijd”…Ik zal er verder maar niet op ingaan. Vakantie was overigens helemaal geweldig.

Feit is wel dat ik de afgelopen paar dagen onderweg ben geweest (via George naar Johannesburg en toen naar Amsterdam) Ik heb het prikbord dus even wat minder in de gaten kunnen houden maar omdat ik ervan uitga dat we hier met volwassen mensen te maken hebben meende ik dat het wel even kon zo. Blijkbaar toch niet….Ik modereer dit forum naar eer en geweten en ik heb meerdere keren toegelicht hoe ik de regels interpreteer. Degene die dat niet accepteren moeten zich realiseren dat iedereen hier vrijwillig komt, niemand wordt gedwongen dit forum te bezoeken.

Toch krijg ik nu weer het verwijt dat ik alles maar accepteer (en de afgelopen dagen wordt er allemaal “abuse” gemeld buiten mij om) Voor alle duidelijkheid: als je het niet met iemand eens bent en diegene maakt een aantal stevige statements, dan is dat geen abuse, dat is vrijheid van meningsuiting.

Allemaal goed en wel maar als dit zo daargaat zie ik mij helaas gedwongen dit prikbord dicht te gooien. Dus zeg het maar, gaan we op een normale manier door of stoppen we ermee?

JW

en als jullie weten wie ik ben en waarom ik dus niet altijd op vakantie ben: http://www.linkedin.com/in/jwborsboom

• aryan

Alles goed en wel; ik pik geen persoonlijke aanvallen, zeker niet als ze offtopic zijn en zeker wanneer antwoorden alleen maar bedoelt zijn om de berichtgever ipv 't bericht af te breken, of anderssinds totaal niet onderbouwd zijn.

Mocht iemand een probleem hebben dan kan dat nog via email en niet op de compleet offtipic en publieke manier(en) zoals die (te) vaak hier plaatsvinden.

Ik zie sluiting van dit forum niet als een oplossing, maar eerder als een witte vlag in de richting van degenen die deze acties plegen.

Voor alle duidelijkheid: een antwoord wat in het kort erom gaat dat iemand maar “op moet rotten” in alle kleuren en vormen die ons allen de afgelopen tijd gepasseerd zijn valt niet onder het recht van meningsuitingen; dat is smaad en valt in een aantal gevallen zelfs onder bedreigingen. ( wo: contact opnemen met die-en-die zodat iemand ernstig benadeeld zou kunnen worden. ) Tevens moeten mensen zich realiseren dat ook (kleine) kinderen regelmatig dit forum lezen en zien, en dan mogen vernemen hoe dat volwassen mensen anderen anoniem besmeuren en bedreigen….

Het moet me ook nog van ‘t hart dat mensen die op de manier antwoorden zoals men dit doet er veelal ook nog lol aan beleven. Da’s helemaal jammer, maar tekenend voor de situatie.

• aloys

hoe kun je nu zo'n vraag stellen WEBMASTER : “zeg het maar , gaan we op een normale manier door of stoppen we ermee?”. En je reageert nogal op die zog.persoonlijke verwijten door het dreigen met het dichtgooien van dit prikbord.

Dit prikbord voorziet in een behoefte al is de indruk gerechtvaardigt dat negatieve realistische berichtgeving op dit prikbord over ZA zeer dikwijls niet in goede aarde valt bij een aantal prikkers met kennelijk belangen die daar niet mee stroken en soms grof in het geweer komen.So what? Ook jij wist indertijd als beginnend WEBMASTER met dit forum dat anonimiteit volwassen mensen soms rare dingen laat schrijven.Dat zal altijd plaatsvinden en dien je in te calculeren.Er zijn maar heel weinig forumleden die elkaar persoonlijk kennen en daarom zijn persoonlijke aanvallen een wassen neus.En de schuttingtaal wordt zo wie zo uitgefilterd.Resumerend vind ik je reaktie erg overspannen tenzij de dingen je inderdaad boven het hoofd gaan groeien.Maar dan is er toch nog wel een andere oplossing dan het dichtgooien van dit forum dunkt me.Sterkte,

Aloys , 70 jaar en nog fulltime actief in de business.

• WEBMASTER

Thanks voor deze relativerende woorden Aloys. Ik zeg vaak tegen collega´s dat ze niet in een opwelling van emotie moeten reageren maar soms eerst een uurtje moeten wachten…en dan doe ik het vervolgens zelf.

Reden is simpel: ik kom helemaal happy terug van een paar prachtige weken ZA om direct geconfronteerd te worden met allemaal gedoe. Inmiddels heeft het “fijne” weer en een paar koppen goede koffie (buiten de Vida nauwelijks te vinden in ZA naar mijn mening) me weer met beide voeten op de aarde gebracht. Natuurlijk groeit het me niet boven het hoofd en uiteraard gaan we gewoon door met dit forum.

groet

JW

• Jaap

Prima besluit.

Ben ook zojuist terug van 3 heerlijke weken Kaapstad e.o. Volledig bijgepraat over de bok/protea kwestie, politiek, genoten van het krieket in aus, wil zo snel als mogelijk weer terug, eerst maar even aan de slag hier in NL.

Overigens staat het preseason super 14 alweer voor de deur, hoop - net als jij denk ik - op een goed Stormers seizoen, ze lijken fit, zal het zo goed als mogelijk gaan volgen.

• Corné.

Hoi JW,

Probeer dat vakantiegevoel iig zolang mogelijk vast te houden :)

Idd, even wachten met reageren is vaak het beste, vooral als je inhoudelijk op iemands vragen/argumenten etc. in wil gaan.

Daarnaast mag er ook best een gezond incasseringsvermogen aanwezig zijn. Wie kaatst kan nu eenmaal de bal verwachten.

En het eens worden om het af en toe oneens met een ander te zijn. Dat geldt voor je favoriete rugby/voetbal-club tot het voeren van discussies over de politieke/economische koers van Zuid-Afrika, het wel of niet meenemen van je eigen condooms, 300-bedden 5-sterren hotel starten, het WK2010, wel/niet op Olifanten-safari en waarom Nederlanders ‘iets’ hebben met Zuid-Afrika.

En misschien vergeet ik nog wel een paar argumenten :D

Een fijne zondag!

Corné.

www.amukela.com

• Peet

JW Gewoon doorgaan ! zoals je het altijd deed niets verkeerd mee.

Moet voor jou toch geen probleem wezen?

Trouwens 1 ding, in Gansbaai hebben we echte eerlijke Holandse C1000 koffie de lekkerste in heel Zuid Afrika ! (dus je hebt nog niet alles gezien en geproefd)

en als toetje zijn er ook nog steeds walvissen in de Walkebaai……

Vr gr Peet