welke camps in kruger met kids, liefst met zwembadje

• mick

Hallo

We willen in aug met onze kinderen van 10 en 12 jaar naar het kruger. Vind het moeilijk om een keuze te maken uit de vele camps, ook niet alle camps hebben 4 persoonsbungalows. Lijkt me wel lekker voor de kinderen om tussen de middag even te kunnen zwemmen. Tips? Ik zag op de site van sanpark dat je gamedrives kunt boeken bij hen, mocht je toch een keer niet zelf op pad willen. Ervaringen? En moet je ook die gamedrives vantevoren boeken?

Hebben een dag of 4 in het krugerpark. bedankt voor de reakties

• Nico

Augustus is winter, dus zwembad water is ijskoud! En er zijn genoeg 4 persoons hutten.

• Marijke

Hoi

Augustus is idd winter, maar ik heb al overdag een temperatuur van 28 meegemaakt in de winter, dus voor de echte bikkels, kan er nog wel gezwomen worden.

Kampen die leuk zijn voor kids (wij hebben er zelf 2 van 6 en 9) is Skukuza (vanwege de aantal bezienswaardighede en 3 zwembaddens) Lethaba (daar heb je de olifanten muzeum)

In een paar kampen heb je ook een film avond. Dan word er een natuur film gedraaid in het buitenlucht op een groot scherm. Mijn kids vind dat meestal geweldig. Deze kampen zijn … skukuza, lower sabie, satara, berg en dal, Letaba.

Over de “sunset drives” Heel leuk te doen voor de kinderen. Zelf al een paar keer gedaan met de oudste, en het is echt heel spannend voor ze. Dus dat zou ik ook een keer aanbevelen.

Zou je onze ‘engelse’ reis ervaring willen lezen over het krugerpark, kan je kijken op http://www.sanparks.org/forums/viewtopic.php?f=27&t=22510

Veel plezier met het voorbereidings

• Marijke

oh ja, vergeten te zeggen.

Kampen waar je ook (relatief goedkoop) 4 persoons accomodaties hebben…

Skukuza (safaritenten voor 4 personen)

Lower sabie en pretoriuskop (hutten voor 5 personen)

Letaba (safaritenten voor 4 personen)

Mopanie (leuk bungalow 4 personen (stapelbed)

Shingwetsi (bungalow 5 personen)

De overige kampen kan je ook voor 4 bedden, maar dan kom je snel op een family bungalow of guesthouse, en dat word dan weer een stuk duurder.

De gamedrives kan je wel van tevore boeken, (hangt er een beetje vanaf welke kamp !) maar vaak kan je ook vandaag nog een plekje boeken voor de gamedrive van morgen… Alleen in Lower sabie en Skukuza zou ik zeker weten boeken, die zitten altijd vrij vol.

Groetjes

Marijke

ps. ook een ander reisverhaal van ons over het krugerparks..http://www.sanparks.org/forums/viewtopic.php?t=25607