Van 28 augustus t/m 19 september gaan mijn vriendin en ik ook het zuidafrikaanse avontuur tegemoed. De tickets hadden we vrij snel geboekt..aangezien we voor minder dan 600 euro pp met British airways konden vliegen was de knoop snel doorgehakt. We zullen de 29ste in Kaapstad aankomen en de 19e weer vanuit Johannesburg terugvliegen.
Nu ben ook ik druk aan het puzzelen met de dagen. Ik heb al vele reisverslagen doorgelezen en heb inmiddels een lijst met plaatsen waar ik graag wil verblijven. Aangezien we ook nog een aantal dagen ( indien mogelijk 2 ) willen uitrusten aan het strand ( hopelijk laat het weer aan de kust in de buurt van St Lucia dat toe) moeten we creatief plannen. Een aantal accomodaties heb ik mogelijk al gevonden maar elk advies is welkom!
Mijn opzet tot nu toe
28-aug vliegtuig
29-aug Aankomst kaapstad (Maartens Guesthouse, reeds geboekt)
30-aug kaapstad (Maartens Guesthouse, reeds geboekt)
31-aug kaapstad (Maartens Guesthouse, reeds geboekt)
1-sep hermanus ntb
2-sep oudshoorn ntb
3-sep tsitsikamma oceanette
4-sep addo ntb
5-sep addo ntb
6-sep PE–> Durban bnl vlucht Overnachten ergens liefst bij strand
7-sep st lucia ntb
8-sep st lucia ntb
9-sep hluluwe ntb
10-sep swaziland of in een keer doorrijden naar skukuza?
11-sep skukuza rest camp
12-sep skukuza rest camp
13-sep elephants camp
14-sep Amukela Mogelijk Amukela Lodge
15-sep Amukela Mogelijk Amukela lodge
16-sep onbekend
17-sep onbekend
18-sep pretoria
19-sep s'avonds vliegen vanaf JH Burg
20-sep Amsterdam
Ik weet dat het nog redelijk sumier is. Van onze vorige reis in Californie weet ik dat we liever meerdere nachten op een plaats blijven aangezien het koffers in en uitpakken aardig verveelt op een gegeven moment. Ook het stuk vanaf Amukela naar Johannesburg( panorama route etc) heb ik nog niet echt een beeld bij. Wat zijn daar de plaatsen om te verblijven? IN hoeveel dagen is dat te berijden? Is het mischien beter om bij hluluwe te skippen ipv er een nacht te verblijven?
Een hoop vragen maar ik hoop dat ik er hier weer wat wijzer van word.
Bij voorbaat dank voor de reacties!