Beste Ilse,
Water, minimum 2 liter drinkwater. Ook belangrijk is eten ( padkos in Z-Afrika) - denk bv. aan een worstbroodjes, koue frikadellen of een plein botterham voor onderweg. Toiletpapier en misshien frisdrank. Denk ook aan om een CD muziek mee te nemen 2 of 3 uit Nederland, beloof ik je jij zal niet spijt van hebben.
Ook denken om regelmatig te tanken, zelfs al is de auto halfvol, distanties zijn ver en is niet Europa. Wat Annemiek schrijven is voldoende en ben ik mee eens. Ook belangrijk als jullie ergens stop, zorg dat er helemaal niks in de auto is, behalve in de kofferbak, dingen zoals een truitje bv is diefstal gevoelig en kan in auto gejat worden met heel veel schaden aan de auto.
Ik ben geboren in Z-Afrika, wat ik je ook kan aanraden, vroeg rijden in de ochtend. Niet te laat in de donker rijden… beplan je reis +ook bv overnachtingen in Beaufort West , kijk hier op de startpagina van Z-Afrika voor lodges, - heel veel te vinden. Zorgt ook waar je overnacht.. telefoon opgeladen wordt en is. Omdat jullie in Juni gaan, is het nogal koud, misschien een deken kopen in Z-afrika bij Pep Stores…
Ik wens je heel fijne vakantie. Jullie zullen echt na jullie zin hebben.