strandverlenging?

• suus

Hallo allemaal

We zijn bezig om een rondreis te plannen. We gaan in de zomer en beginnen in johannesburg, maar dan????Ik weet echt niet wat ik niet mag missen. Drakensbergen of Victoria falls??

Krugerpark of namibie?

We eindigen weer in johannesburg of windhoek maar willen dan nog een week aan het strand, waar kunnen we dat het beste doen?

We willen graag mooie stranden, en kunnen duiken?

Beetje betaalbaar zou mooi zijn en maximaal een uurtje of 3 vliegen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• loes

suus, alle 4 de dingen die je opnoemde liggen heel ver van het strand, dus iets meer over je plannen. geen optie om in kaapstad te eindigen en dan weer terug te vliegen naar jhb ? dan kan je daar je strand-kriebels helemaal uitleven.

grts

• Mickey

Suus,

ga je in de Nederlandse zomer of de Zuidafrikaanse zomer? Want dat is net andersom… in juli is het in de Kaap dus echt een koude winter, in het noorden is het dan beter. Dus wanneer ga je precies?

Groetjes, Mickey

www.mooigeholpen.tk

• suus

Wij gaan in de maanden juli en augustus. Dus in de winter van de afrika.

Wij hadden al gehoord dat het dan in kaapstad te koud zou zijn en starten daarom in Johannesburg. Maar na de rondreis willen we altijd graag een strandverlenging, gezien de afstanden snap ik dat we een vlucht moeten nemen, maar is het in Durban ook aangenaam in onze zomer? Hebben ze daar ook campings? Is het ook een duiklocatie?

Groeten Suus

• Pim

Sodwana Bay is een mooie duik lokatie. Vliegen van JHB naar Richards Bay en daar een auto huren? ca. 200 km rijden.

Pim

• SCUBAfrique

In augustus organiseren we een 4-weekse reis per jeep vanaf Johannesburg via de Kruger, Mozambique, Swaziland, Zululand, Lesotho en de Garden Routen naar Stellenbosch en Kaapstad. Onderweg doen we ook alle beroemde duikplekken aan. (Tofu, Sodwana, Aliwal Shoal) “We” zijn een Nederlandse familie die 3 jaar geleden naar Zuid-Afrika is verhuisd en daar een duikschool heeft (www.scubafrique.co.za). Als het wat voor je is, houden we je graag op de hoogte.

Groetjes,

P.S. Mozambique is fantastisch voor een strandvakantie in juli en augustus. Niet te warm, niet te koud. De strandvakantiebestemming die Zuid-Afrikanen zelf kiezen in deze periode zijn overigens naast Mozambique vooral Zanzibar in Tanzania. Er zijn hier vandaan redelijk geprijsde charters.