mijn meid en beste vriendin

• Corné.

Klopt Henk. Hier in de bush (op het platteland bij Hoedspruit) wordt er nauwelijks meer over ‘meid’ of ‘boy’ gesproken. Wel hoor ik nu en dan de term ‘gardenboy’ (vooral van de iets oudere generatie Engels-sprekende) en werd ik al aangesproken (tijdens de bouw in 2004) met grootbaas … Dat hoefde niet van mij dus maakte ik ze duidelijk dat mijn Corné was :)

Ach ja, en dan later dan krijg je een naam, zo gaat dat in hun cultuur. Vond ik wel leuk. Toen was het Madoda, nu is het Papamoosa omdat Niels door de meisjes bij de Spar ‘Moosa’ gedoopt werd.

Groetjes uit warm Balule, tijd voor een plons in het zwembad!

Corné.

www.amukela.com

• Aryan

lees mijn reactie even verder en dan zie je dat het gaat het over de periode 2004/2006.

apartheid is niet afgeschaft; er is er 1 bij gekomen.

• Aryan

De grote stad… uhm, je bedoeld de oorlogzone die johannesburg heet ? Ik praat over ervaringen die ik heb gehad, niet over onderbuikgevoelens over hoe het politiek allemaal wel zou moeten zijn.

• Henk

Ik spreek ook over mijn veelzijdige ervaringen in ZA. Bij sommige mensen zijn ervaringen nogal selectief en derhalve niet representatief voor het huidige ZA. Verder is Johannesburg allesbehalve een oorlogszone. Er is inderdaad wel het een en ander mis wat betreft criminaliteit maar overdrijven is ook een kunst.

• Theo

Ben jaloers op je duik in het zwembad. Hier kan je op het ijs duiken. Hier in Midden-Limburg was het vannacht -20,1 en overdag -6. Lang leve lekker Z-A.

• SAgirl

Ja ek weet Aryan maar vir my is dit beter om keurig en korrek te praat en nie aanstoot te gee teen enige iemand nie. Trouens, in my hele lewe het ek nog nooit so van iemand anders gepraat nie - of ek nou repek het of nie. Ek is in SA gebore, het daar groot geword, my kinders daar gedeeltelik groot gemaak en nog nooit het ek vir enige iemand anders behandel as wat ek self behandel wil word nie. My werkers het ge-eet en gedrink uit wat ons ge-eet en gedrink het - ek het gewoon daarop aangedring en het nie ander eetgerei vir hulle gehad nie - ek het hulle altyd gelyk aan my behandel en sal ook altyd. Ek is totaal teen apartheid - in watter form ook al! Ek wil beslis nie ‘n meid in my eie huis of waar ook al genoem word omdat ek ’n besem en 'n lap rondswaai nie.

• Henk

Ik zou alleen Afrikaans schrijven als je het ook echt kunt. Overigens heeft de heer Blaauw nogal twijfelachtige interesses omdat ik hem met Google op verschillende extreemrechtse fora tegenkom.

• aryan

Ek verstaan SAGirl, ek hoor jou. :)

• aryan

Hallo Henk,

ook bovenstaande posting heb ik getagged als ongepaste persoonlijke aanval…

tijd voor de webmaster ? *zucht*

Ik stel bij deze voor om een aparte thread te openen waar alle publiekelijk opvraagbare informatie die meneer henk ( en alle anderen die daar zin in hebben ) op mij af wil schieten, af kan en mag schieten en niet 10-tallen threads hiermee offtopic bevuild en het middel het doel voorbij schiet ? Op verzoek zou ik daar dan ook nog antwoord op kunnen geven, en wellicht dat er ook nog anderen zijn die dingetjes te zeggen hebben ?

Na de ervaring van voorgaande discussies op dit forum scheelt dat ook heel wat typewerk en verstoring in andere threads op dit anderssinds rustige forum.

Maar ik wil vooral adviseren voor mensen die vragen hebben over mij, mijn levensstijl, overtuigingen, verleden heden en toekomst om toch vooral de zoek funktie op dit forum te gebruiken voordat ik helemaal, al tekst knippende en plakkende, zoals een vastgelopen grammofoon in herhaling val :)

Met dank,

Aryan

• Klaas-Wouter

off-topic?