WK-official doodgeschoten

• Aryan

http://www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2009/01/wkofficial_doodgeschoten.html

WK-official doodgeschoten

Een Zuid-Afrikaanse WK-official die corruptie bij de bouw van een WK-stadion aan de kaak stelde, is gisterenavond in de Zuid-Afrikaanse stad Nelspruit doodgeschoten. Dat maakte een woordvoerder van de plaatselijke overheid vandaag bekend. Over de dader en de toedracht zijn nog geen mededelingen gedaan.

Jimmy Mohlala was lid van het organisatiecomité in Nelspruit voor het wereldkampioenschap voetbal dat in 2010 in Zuid-Afrika plaatsvindt. Ook was hij hoofd van het gemeentebestuur van Mbombela, de plaats waar één van de tien WK-stadions wordt gebouwd. Mohlala fungeerde eerder ook als vice-voorzitter van de Zuid-Afrikaanse voetbalbond.

Fraude

De vermoorde official kwam een jaar geleden uitgebreid in het nieuws toen hij een collega-bestuurslid bij de politie aangaf wegens het aannemen van steekpenningen bij de aanleg van het WK-stadion in Mbombela. Die affaire leidde tot een reeks aantijgingen en onthullingen over fraude in de aanbesteding van de bouw van het WK-stadion. Het complex met 46.000 zitplaatsen moet volgens plan eind dit jaar worden opgeleverd. Danny Jordaan, de voorzitter van het Zuid-Afrikaanse WK-comité, noemde de gewelddadige dood van Mohlala een enorme terugslag in de voorbereiding op het WK voetbal.

Ik quoteer: “een enorme terugslag in de voorbereiding op het WK voetbal. ”

Tot zover,

Aryan

• Maria

Aryan

De kans dat WK 2010 in ZA doorgaat is 50-50 %, de bobo Blatter cs zijn er uiteraard voor ivm hun zakkenvullerij, hopelijk komt er snel een nieuw land aanwijzing, Engeland is niet meer in de race ivm hun slechte economie, Italie misschien ?

• John

South Africa! Land of the Big Five:

Murder,

Rape,

Robbery,

Hijacking,

Theft

• Klaas-Wouter

Italie? Dat is toch echt het grootste voorbeeld van corruptie in de wereld….

• John

Spanje is ook een goed alternatief

• aryan

Duitsland is al ‘s genoemd. Maar laten we wel wezen, mocht het zo zijn dat dat WK ding in SA niet door gaat, dan gaat dat nogal wat gevolgen hebben voor velen in SA en dan praat ik niet over tourisme, maar vooral om het gezichtsverlies; de totale vernedering. Daarom valt het me op, en daarom heb ik dit herhaald na het bericht, dat er nu naar mijn idee welhaast excuses gezocht worden voor de verklaring waarom het WK ’eventueel' niet door zou kunnen gaan. ‘t klonk voor mij als een soort damagecontrol; als in “ als het niet doorgaat dan is het niet onze schuld geweest, en zie je wel hebben we ’t al ruim vantevoren aangegeven dat het mis ging” en daarmee moet de kous dan af zijn…..

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het WK in SA niet plaats gaat vinden.

• John

Of gewoon in Nedereland en Belgie .

• SAgirl

Hartseer maar waar! Ai ek hoop nie WK gaan in SA gebeur. Dis regtig nie ‘n goeie idee! Die moord op die WK-beampte is net nog ’n bewys.

• dePol

Laat maar zo,wie zal dat betalen,trouwens wij hebben geen accomodatie voor zo een evenement.

• Henk

Als er een prijs bestaat voor zwartgalligheid dan krijg je direct platinum.