Vliegen met Britisch Airways

• Marlies de Bondt

Wij willen eind september naar Zuid-Afrika.

Wie heeft er ervaring met Britisch Airways vanaf Amsterdam - Londen - Zuid-Afrika?

Betrouwbare maatschappij en vliegen ze op tijd?

Dit is een stuk goedkoper dan de rechtstreekse vlucht van KLM.

Of is het verstandig om nog even te wachten met het boeken van de vlucht?

Alvast bedank

• aryan

Met roept regelmatig dat BA (veel) strenger is met handbagage dan bijv. SAA of Lufthansa. Mede daardoor heb ik de BAA tickets tot nu toe gemeden, ook al vliegen ze (ook) naar George. Qua traject is AMS - LON - JHB ( -GRG ) goed te doen omdat het een nachtvlucht is, en ik dat fijner vind dan een dagvlucht, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Als het even kan vermijd in heatrow omdat het vaak lang lopen is door het drukke transfer centre, maar als je zat tijd tussen de 2 vluchten hebt is het te doen. Ik heb mijn muffins van heatrow wel 's in johannesburg opgegeten vanwege tijdgebrek. Maar als je goedkoop wilt vliegen en niet te veel handbagage meesleept kan BA goedkoper uitvallen.

• Maria

2 jaar geleden gedaan via Londen, binnen de douaneruimte 2 uur zitten te wachten op de boarding, niets haasten. :)

• angel

hallo,

vanuit brussel zijn er momenteel goedkope nachtvluchten naar kaapstad met british airways via london heathrow,

ik heb zojuist een vlucht geboekt (heen 7, terug 29 sept) aan 495 euro alle taksen inclusief via www. connections.be

angel

• henk

Tja en kijk ook eens om de vlucht amsterdam- london en London - zuidafrika los te boeken. Scheelt ook in prijs. Dezelfde vlucht aaneensluitend vanaf Amsterdam kost bij BAA € 799,66 en de vluchten los boekend scheelt het € 93,- p.p. Voor dezelfde periode biedt SAA vanaf london een vlucht aan van € 550,00.

http://www.zitterdonline.nl/afrika/index.html

Succes verder

• Mickey

Hoi Marlies

Twee keer gedaan zo, via Heathrow, 2x de connectie gemist (omdat er met 5 connected flights maar 1 securitypoortje open ging), voor mij dus geen overstappe in Heathrow meer… wel prima ervaringen met overstappen in Frankfurt!

Goeie reis,

Mickey

• Pim

2x BA gevlogen, 2x bagage nagestuurd, op de terugweg gelukkig, 1x vlucht gemist door lange overstaptijd.

Pim

• henk

Wel raar, want bij http://www.worldairlineawards.com/ staat BAA als best transatlantic maatschappij genoteerd. Maar ja, de genoemde ervaringen op deze topic geeft mij al aanleiding om niet BAA te vliegen.

Gr. Henk

http://www.zitterdonline.nl/afrika/index.html

• Theo

Als je “transatlantic” vliegt kom je alleen niet in ZA aan

• Annemieke

Heatrow airport heeft geen beste naam, vlucht gemist, geen bagage op je bestemming. En dit voor diversen bestemmingen en niet alleen voor Zuid Afrika.Nee wij vliegen NOOIT meer via Heatrow!

Een vriend heeft laatst via Instabul met Turkisch airline gevlogen, was volgens hem zeer goed en stuk goedkoper.

groeten uit een heet Kyalami

Annemieke