Hallo,
Ik ben van plan om samen met 3 andere volwassenen een rondreis van 3-4 weken te gaan maken door Zuid-Afrika. We hebben familie in Kaapstad zitten, dus het plan is om sowieso naar Kaapstad te gaan. Nu maakt het ons niet uit om daar te beginnen of te eindigen, maar de vraag is eigenlijk, wat zou voor ons een goeie route zijn?
We willen een auto huren en het liefst zo goedkoop mogelijk gaan rondreizen (ons budget is niet zo groot). Waar valt veel te zien? Wat zijn een beetje de highlights? Moeten we ons meer concentreren op het gebied rond Kaapstad. Dus dat we daar beginnen en uiteindelijk ook weer eindigen. Of is het wellicht een idee om via J-burg/ Pretoria naar Kaapstad te reizen? Klopt het dat het gevaarlijk is in J-burg, of valt dat wel mee met de criminaliteit? Is het Kruger-park echt een MUST of zijn er nog andere (of betere) alternatieven, wellicht in de buurt van Kaapstad? En als laatste vraag, hoe moet ik me het Krugerpark voorstellen, kan je gewoon met je eigen auto daar rondrijden en dieren spotten??
Uiteraard heb ik al aardig wat informatie proberen te vergaren, maar er is zoveel te lezen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wellicht dat de echte kenners mij verder op weg willen helpen, wij zijn overal voor in en zeer avontuurlijk ingesteld. Alvast reuze bedankt!!!