op vakantie met 2 jarig kind

• christa

hoi Anna,

doe aub wat opzoekwerk alvorens bepaalde vragen te stellen of ben je echt blond…

• Wim M

Anna,

“Dus als je gebonden bent aan de Nederlandse zomervakantie dan heb je in de Drakensbergen geen mooi weer?”

Het weer in Zuid-Afrika heeft niets met de Nederlandse zomervakantie te maken.

Lees je goed in voordat je zo`n reis maakt anders loopt het ongeacht je tom-tom of haarkleur slecht met je af.

Veel wijsheid gewenst,

Wim

• loes

helaas zijn er nog heel veel mensen die geloven dat alles wat ten zuiden van europa ligt, het hele jaar van warmte kan genieten.

• anna

Tot mijn verbazing ( en jammer genoeg) zie ik op het forum mensen die willen krenken en denken dat zij de wijsheid in pacht hebben.

Kortom mijn vraagstelling was verkeerd, hier komt mijn vraag: Als je alleen in juli en/of augustus(onze zomervakantie) naar Zuid Afrika kunt gaan, moet je dan de Drakensbergen uit je route laten i.v.m. het weer?

Wij wandelen graag en ik zou graag de Battlefields en de Sani Pass zien .

Groeten anna

• Annemieke

Wandelen kan je hier in de winter (dus de zomervakantie van Nederland), maar in de bergen kan sneeuw liggen. Hier in hoogzomer (nu dus!) is echt te heet.

Overdag kunnen de temeraturen oplopen vanaf 20 graden en hoger, maar ‘s avond, ’s nachts en in de ochten kan het knap koud zijn hier. De huizen hebben namelijk GEEN centrale verwarming, dubbele begalzing, dikke muren etc.

Zodra de zon weg is in de ZA winter wordt het gelijk fris/koud. En daar moet je rekening mee houden als naar dit land komt.

Ook in hier in de winter kan je een geweldige vakantie hebben.

Sus6 met het vinden van de juiste info, want is wel belangrijk dat je geen verkeerd voorstelling van een vakantie in de ZA winter maakt, om teleurstelling te voorkomen.

groeten uit een momenteel heet Kyalami

Annemieke

• Marion

Wij zijn in augustus 3 weken naar ZA geweest en hebben de laatste dagen in de Drakenbergen doorgebracht. Wij hebben geen sneeuw gezien en een temperatuur van 20-25 graden gehad. 's Nachts wel een stuk kouder, maar wij hadden een prima accommodatie.

De gehele vakantie hebben wij heerlijk weer gehad (op één dag regen na). In Swaziland hebben we de koudste nacht gehad met vorst.

Wij hebben zelfs in St Lucia aan het strand gelegen en onze kinderen hebben heerlijk in de zee gezwommen.

Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd zo is…. Misschien hebben wij geluk gehad.

Enne….. trek je van sommige reacties niets aan hoor. Ik volg het forum al geruime tijd en zo nu en dan kunnen mensen het niet laten om “vreemde” reacties te geven. Ze houden geen rekening met het feit dat mensen voor de 1e keer een ver en onbekend land gaan bezoeken en via dit forum zoveel mogelijk info willen verzamelen. Mijns inziens zijn daar forums voor…….

Als je info over onze reis wil hoor ik het graag van je!

Groet, Marion

• Wim M

De Drakensbergen zou ik zeker niet uit m`n reis laten.

De Sani Pass is een van de hoogste passen van de wereld en die is zonder 4x4 niet veilig te doen ook zomers niet. Zelf ben ik in september (lente) wel eens met de auto van Johannesburg ( om Lesotho heen) naar Durban en Kaapstad gereden. Daarna via de Karoo (aanrader) terug naar Johannesburg. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

……. en niet zo op ons mopperen hoor!

Wim

• anna

Bedankt voor de reakties !