Verschepen naar NL

• Arjan

Hoi. Wij verhuizen met ons gezin terug naar Nederland. Wie heeft een tip om onze dozen met spullen te verschepen? Welke bedrijven kunnen je daar bij helpen of heeft iemand nog ruimte over? We wonen in de buurt van Umtata en we vertrekken half juni 2009.

Groet,

Arjan

• richard

Hoi Aryan

Wij zijn vorig jaar December teruggegaan naar Europa en hebben gebruik gemaakt van Elliott container shipments in Durban.

Alles heel goed verlopen, aanrader!!

Het bevalt ons uitstekend weer in Europa, kijken jullie er ook naar uit om weer terg te gaan?

groet

Richard

• Grietje

Hallo Arjan en Richard,

Ik ben erg benieuwd waardoor jullie zo terug verlangen naar Europa. Het lijkt mij juist fantastisch om in ZA te wonen.

Groetjes

Grietje

• gerjan

Hallo Grietje,

Misschien weet je niet de achtergrond van die mensen

• Annemieke

Ik ben ook wel benieuw om te weten waarom het weer goed is om in NL te wonen.

Ik zou niet meer terug willen namelijk naar Nederland. Maar voorlopig doen we dat ook zeker niet.

groeten uit een bewolkt Kyalami

Annemieke

• SAgirl

Ja ons het hulle ook gebruik destyds. Ek het ook geen klagtes nie. Ek sal hulle ook aanraai!

Sterkte met julle verhuising terug na Europa. Ek kan goed die voor en nadel insien van in beide lande woon of nie. Arjan, kom loer gerus in wanneer julle terug is - altyd welkom. Richard, kom julle 'n glasie wyn drink? :-)

• Richard

Haha wy sal girl, als wy weer in holland is, wy het een gastehuis gekoop in die bavarian alps, stunning hier!!!!

Tyron het syn verblyfsvergunning, hy is sooo happy, ek dink hy sal jou

skakel als hy in holland is, nou nog sy blerry drivers license, sy SA ene is nie geldig meer nie hahaha.

Hoe gaan dit met jou?? kan jy stress nog hanteer?

Groete

RIchard, Anita and Ty

• Arjan

Bedankt Richard. We wonen in de Transkei tussen Port St John en Coffeebay. Prachtig gebied en er wonen zulke mooie mensen om mee te werken! Jammer dat we daar weg moeten omdat het onderwijs niet optimaal is. Die keuze maak je nu eenmaal met je gezin. Andere opties zijn ook afgewogen maar te licht bevonden. Als er artsen, of mensen die een HIV project wil leiden, op deze site zijn en die in Zuid-Afrika willen werken dan kan je contact met me opnemen.

• Corné

Hoi Grietje,

Dat is het ook, maar niet voor iedereen. Zoek maar eens met de zoekfunctie hier op richard, dan lees je zijn verhaal. Gelukkig heeft niet iedereen zijn ervaringen!

Groetjes uit groen Balule,

Corné.

www.amukela.com

• Arjan

We“ verlangen” niet terug naar de EU het lijkt ons gewoon praktisch. We wisten dat het zou kunnen gebeuren. Onze oudste zoon is nu 5 geworden. Het onderwijs is matig in ons gebied. We kwamen hier naar toe om o.a. meer tijd voor ons gezin te hebben. Dat hebben we ook gekregen. Onderwijs thuis is geen optie. We werken allebei. En een kostschool in Umtata? Wordt het er dan beter op? Een andere optie was naar een grote stad en opnieuw beginnen. Het leek ons dan beter terug naar NL te gaan en ons aansluiten bij de familie.