sanipas

• rinus

Wij hebben een Hyundai Tucson gehuurd, kun je hiermee vanuit Lesoto de Sanipas af? Wie heeft hier ervaring mee en weet een mooie route door Lesoto vanaf Golden Gate Highlands Park.

• Noël

Hallo rinus,

Zou het zeker niet proberen om met een tucson af te dalen, de "weg' is een echte verschrikking, ook je verhuurmaatschappij zou er niet echt mee kunnen lachen denk ik.

De Sanipass is een wondermooi stuk natuur, maar je zou er met een gids heen moeten kunnen, zoals wij deden, dan kan je er met volle teugen van genieten, je hoeft dan nl niet zelf te rijden.

Opperste concentratie is er gewenst, der zitten zeer gevaarlijke bochten tussen; 1 van de bochten heeft als naam suicidebocht.

Groetjes

Noël

• Rik

Rinus,

elders op dit forum staat een stukje dat ik geschreven heb. Ik ben met een Toyota Hilux 4x4 naar boven geweest, ging prima. Staat ook een stukje bij over de route die we hebben gevolgd in Lesotho.

Vrienden van ons hebben een Nissan xTrail met alleen high gear, die dalen wel de pas af maar gaan niet naar boven.

Ik weet niet of de Tucson low gear heeft. Als dit wel zo is, kun je best heen en terug. Gewoon rustig aan doen. Tenminste als je geen hoogtevrees hebt met stijgingspercentages van 25-30%….

Veel plezier,

Rik

• Corné

Als de Tuscon uitgerust is met 4x4 dan is het geen enkel probleem. Waarschijnlijk heb je deze niet eens nodig, het is ook geen vereiste.

Veel plezier, geniet ervan!

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Theo

In maart zijn wij de Sanipas op en af geweest. Geweldig mooi!!!!!!!!!!!Je moet niet bang zijn voor afgronden en scherpe bochten met grote keien als rijweg. Wij hebben ons laten rijden door een ervaren chauffeur met een landrover. Ik heb er een mooie dvd van gemaakt die ik je wel wil copieëren en opsturen als je interesse hebt.

theo