zuid afrika in augustus

• sammy tempels

Hallo iedereen,

Na enkele jaren van twijfelen hebben we eindelijk besloten om eens volleidg ongeorganiseerd op reis te vertrekken. We hebben tickets geboekt om in augustus naar zuid afrika te vertrekken. De route heb ik ook enigzins in mijn hoofd zitten maar……..

Mijn vraag is: hoef ik de hotels, lodges,…… op voorhand van thuis te boeken of kan je in augustus gewoon vertrekken en ter plaatse boeken? We reizen met ons drietjes (ik, vrouw en zoontje van 10).

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Sammy.

• Theo

Qua drukte hoef je niet te boeken, want het is buiten het Z-A hoogzeisoen. Er zijn buiten verwachting ontzettend veel hotels, gastehuise en B&B in Z-A. Het voordeel van niet vooraf boeken is dat je ken gaan en staan waar en wanneer je wil. Het ligt er aan welke route je wil nemen, anders staan er op onze site vakantietips en overnachtingen waar wij goede ervaring hebben opgedaan.

Veel plezier in het machtig mooie land.

Theo

www.nomzanofreschool.nl

• Corné

Hallo Sammy,

Augustus heeft geen vakantie/school-vakanties dus zou het geen probleem moeten zijn. Wel wil je waarschijnlijk je 1e en laatste nacht vastleggen. En wanneer je naar het Kruger gaat en naar de mooiste cams wilt gaan (bijv. Olifants-Lower Sabie) dan zou ik die zeker vooraf boeken. Die zijn nl. erg populair.

Houd er verder rekening mee dat je in de winter hier reist, en dat het dus in bepaalde provincies erg koud kan zijn. Hier niet overigens, dit jaar hadden we in Aug. zelfs boven de 30, wat eigenlijk te warm is voor de tijd van het jaar :)

Groetjes uit de bush, en veel plezier met je voorbereidingen!

Corné.

www.amukela.com

• toon

Wij gaan jaarlijks naar Zuid Afrika op vakantie, en boeken meestal nergens wat ,net bij aankomst omdat je meestal laat aankomt.

De auto laten wij dan de anderen dag bij het hotel brengen,werkt goed verder kijken wij wel maar zorgen wel dat wij niet te laat een slaapplek zoeken omdat wij in de avond niet rijden.

Sucses met het uitzoeken van de reis, ook wil ik eenieder het beste toewensen voor het nieuwe jaar .

Groeten Toon

• Cristien

Let op, want bij sommige B&B's willen ze geen kinderen onder de 12 jaar.