Hoi Bo
Ik heb gekeken en het klopt inderdaad , maar je kunt jammer genoeg niet boeken voor Kaapstad bedankt en prettige feestdagen .
Gr Toon
mark, wij wonen in rotterdam en hebben ook geen zin in al die toestanden. dan maar wat meer geld, maar een rechtstreekse vlucht m.a.w. smorgens vroeg mijn eigen bed uit en s''avonds op tijd weer in mijn kaapse bedje, is ons dat wel waard. van vliegen wordt je niet moe, maar al dat rondhangen wel.
grts
Toon, (ook Tijssen?)
Bij www.klm.de kun je deze reis boeken. Vanaf Dusseldorf via Amsterdam naar Johannesbuurg. Wachttijd in Adam ca. 2 uur, maar via Frankfurt of Parijs heb je dat ook en soms nog wel langer. Deze reis is niet naar Kaapstad geloof ik, maar zou je even moeten zoeken op de site. Klm vliegt wel op beide plaatsen en het prijsverschil is meestal tussen de 30 en 50 euro.
Terug kun je in Amsterdam uitstappen en heb je geen wachttijd om over te stappen naar Dusseldorf.
Voor rechtstreekse vluchten vanaf Dusseldorf naar Kaapstad in juli, kun je vaker bij www.ltu.de goedkoop vliegen. Je betaalt dan per enkele reis en kan de goedkoopste dagen uitzoeken. Zit per dag soms enkele honderden euro's in. (vermoedelijk in verband met zakelijke dagen) Vaak is deze reis voor 630 euro retour.
Ook is het soms het uitzoeken waard als je goedkoop kan vliegen tot Jburg, een binnenlandse vlucht apart te boeken. Wij hebben al voor 70 euro gevlogen van Kaapstad naar Port-Elizabeth. Een vriend van ons vliegt vaak met vreemde maatschappijen via Dubai. (550 euro) De vluchten zijn ook allemaal goed, maar het wachten is erg lang, soms 8 tot 12 uur en dat is mij te gortig.
Voor de overige mensen: wanneer je moet boeken is vaak niet aan te geven. Als je een goedkope vlucht vind moet je hem vastleggen. Vaak heb ik gewacht tot 3 weken van te voren en toch nog een reis voor 660 gevonden. Wij zijn nog nooit te laat geweest. Vaak is kort van te voren ook goedkoop, maar is het een gok als je aan tijd gebonden bent. Wij zijn niet aan tijd gebonden en dan is het een stuk makkelijker. Succes allemaal en geniet van het geweldige land met zijn vriendelijke mensen. Zelfs in Z-A worden nog Hollandertjes geboren en dat zegt toch genoeg.
Geniet die naweek en mooi bly.
Theo
www.nomzanofreschool.nl
Hallo allen,
Pas op met die aanbieding vanaf Dusseldorf.. wij hebben deze aanbieding ook geboekt, afgelopen 3 december zouden wij via Dusseldorf, terug naar Amsterdam vliegen en dan door naar Kaapstad. Wij waren om half 3 's nachts in Dusseldorf om de vlucht om 6 uur naar Amsterdam te nemen.. bleek dat deze vlucht al een dag eerder geannuleerd was, zonder op ons op de hoogte te brengen. Wij hoorde dit nl pas om 05.00 uur toen we wilde inchecken. Daarna was het een chaotisch gebeuren..
Enige optie die we kregen was met de taxi naar Amsterdam om zo de vlucht van 10.00 uur te halen naar Kaapstad. Dus met nog een paar gestrande reizigers die gok genomen.. kwamen om 09.15 uur aan op Schiphol, koffers op de band en toen het treurige nieuws dat het boarden afgelopen was, we konden niet mee met de vlucht. Dusseldorf had niet laten weten dat 20 reizigers met de taxi er aan kwamen voor de vlucht naar Kaapstad of Johannesburg.. gestrand dus!
Vervolg 's avonds naar Londen gevlogen en de nachtvlucht om 20.15 uur naar Kaapstad en de volgende dag om 11.00 uur aangekomen in Kaapstad. Ruim 40 uur onderweg geweest dus.
In Dusseldorf spraken wij andere gestrande reizigers, waarvan een aantal zakenlui die dit regelmatig overkomt, de vlucht naar Amsterdam wordt om de haverklap geannuleerd. De airport zegt dat er iets defect is, maar feit is dat de vluchten halfvol zitten.. geen geld, dus annuleren die boel. Denk aan de crisis!
Op Schiphol maken ze het de laatste tijd vaak mee dat mensen in Dusseldorf stranden, dusseldorf ze op de taxi naar Amsterdam zet en verder niets regelt. Laat Schiphol het maar regelen en ondertussen zijn de reizigers de pineut!
Leuk die goedkope tickets, maar had er geen plezier van!!
Maar wel uiteindelijk in Kaapstad alwaar we nu nog zijn,
groet,
Patricia
Wij hebben tot nu toe altijd de nachtvluchten van SAA/Lufthansa genomen. De hele familie slaapt vanwege voldoende beenruimte vlak na het eten, een ontbijdje vlak voor JoeBurg en dan door naar George.
Onze route is vaak AMS - FRA - JHB - GRG ik probeer Heathrow (drukte, is verder) en de Kaap te vermijden en ruime tijd om van Jhb-INT naar Domestic te rollen zodat we wat kunnen bijkomen voor de volgende vlucht. De kaap heeft tot nu toe heel slechte aansluitingen gehad naar george door, en is verder dus vaak ook duurder.
Omdat we vanuit Hengelo eerst naar Schiphol gaan is onze reistijd ~20 uur tot aan de eindbestemming George (of v.v.). Ik ben blij dat we tot nu toe de grote vlucht in de nacht genomen hebben; we kunnen gewoon met de trein naar Schiphol, via Enschede met de trein naar Duesseldorf is ongeveer net zo lang en heeft als nadeel dat het duurder en moeilijker is dan de rechtstreekse trein naar Schiphol.
Maar goed, zodra de ^%$&#@ PR-vergunning doorkomt heeft het pas weer nut voor ons om ons te melden bij schiphol, maar we wachten rustig af
jeetje, dan zakt de moed je toch ook wel in de schoenen, zeg. mijn man zou dan subiet in de stress schieten. dus op welk moment zou je dan met d'dorf moeten comuniceren om dit soort ellende te voorkomen? en in zo een geval accepteerd schiphol je dan wel met je ticket dat eigenlijk in d'dorf moet beginnen? nee,de luchtvaart m'pijen behandelen de klanten niet best. wij hebben pas 4 lange intercontinentale trajecten gevlogen naar een ander werelddeel, maar daar was ook veel ergernis en vertraging.
hoop dat je nu van een fijne vakantie geniet en alle ellende vergeten bent en bovenal een probleemloze terugreis mag beleven. wij moeten nog even tot feb wachten, maar doen het gewoon vanaf amsterdam.
grts
Hoi,
Ik zou graag van Patricia(of anderen) willen weten of er mogelijkheden zijn om deze ellende te voorkomen. Heeft het zin om van tevoren te bellen, te mailen of weet ik veel….?
En zo jaar met wie?
Wij gaan begin augustus ook met KLM van D'dorf naar A'dam en dan naar Kaapstad.
Ben dus erg benieuwd naar adviezen!!
vast bedankt
Toon
Tja, heb geen idee hoe een of ander is te voorkomen. Het meest rare was ook nog toen we op Schiphol zaten te wachten op de vlucht naar Londen en mn mailbox bekeek, dat men op Dusseldorf die nacht om 03.00 uur een mailtje had gestuurd met een ticketwijziging. Die vlucht die we uiteindelijk namen van Schiphol via Londen naar Kaapstad. Die hadden ze ons dus gewoon om 3 uur ‘s nachts toegemaild. Maar pas om 5 uur ’s ochtends hoorde we het nieuws dat we niet meekonden!! Hoe bizar!! Nu zijn we wel ervaren reizigers, maar wat een gedoe zeg.. Met name omdat wij de volgende dag meteen zouden doorreizen naar Namibië, welliswaar met de auto maar goed..
Ik heb deze tickets geboekt via het World Ticket Center. Na terugkomst in Nederland zal ik hun ook eea voorleggen. Vooraf idd ook meerdere malen gevraagd of we de vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam konden annuleren, maar als we dat zouden doen of niet zouden komen opdagen zou de rest van de vlucht geannuleerd worden. Dus als reiziger moet je vooral doen wat je opgedragen wordt maar als luchthaven/vliegtuigmaatschappij annuleer je de boel gewoon, daar kan ik wel teleurgesteld van worden! Zeker op deze manier, door reizigers met een taxi 3 uur lang weer terug te laten reizen naar Schiphol en daar aangekomen net te laat maar er was niet eens gewaarschuwd dat er een groep aan kwam. En zelfs een aantal van deze groep konden wel door, wij niet.. Echt een kwestie van een paar minuten verschil.
Maar ja, hoe voorkom je dit?! In nederland zal ik dus eea gaan voorleggen. De uitkomst hiervan zal ik zeker laten weten. Zowel op Schiphol als in het vliegtuig naar Londen werd ons wel verteld vooral een klacht in te dienen, het schijnt dus echt aan KLM Dusseldorf te liggen. De klachtenformulieren zijn dus binnen en wij zullen zeker een klacht indienen!
In ieder geval hebben we het prima naar ons zin hier in Kaapstad, reeds voor het vierde jaar genieten in ons eigen huisje in Table View.
Wens jullie fijne kerstdagen en een reislustig 2009 met weinig vertraging!!
groet,
Patricia
Hoi Patricia,
Ik zal zeker je reactie afwachten. ben benieuwd hoe ze reageren.Het is eigenlijk te gek voor woorden!!
Ik ga toch nog eens zoeken of ik dit ergens terug te checken is. want dit natuurlijk heel vervelend. Zeker met twee kids erbij! Dat wil je niet meemaken.
In ieder geval nog een hele prettige vakantie in Kaapstad!! Geniet ervan!
Greetzz
Toon
Wij vliegen het komende jaar ( augustus) vanaf Keulen Via Amsterdam naar Kaapstad.
En vanaf Johannesburg weer naar Amsterdam.
Keulen is een hele fijne luchthaven (nog niet zo masaal)
Maar als ik het goed begrijp kunnen wij dan in Amsterdam ook uit het vliegtuig stappen?
Want anders moeten wij nog 6,5 uur wachten op de vlucht naar Keulen.
Wie is daar zeker van?
Groeten Anna
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?