We overwegen met onze baby van (dan) 5 maanden naar ZA te gaan. Kaapstad en omgeving maken we ons geen zorgen over echter Kruger is malariagebied. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zal de laatste zijn die zegt dat je niet moet reizen met een baby. Babies kunnen overal mee naar toe zolang de ouders daar meer als 100% achter staan. Maar een beslissing nemen op basis van feiten, met hoeveel % kans neem je de beslissing dat je de gok neemt. Neem aan dat je zelf ook niets neemt en je je daar prettig bij voelt. Ha daar komen de gevoelens weer.
Jaren geleden toen ik nog niet in Zuid Afrika woonde waren we in Kruger in de zogenaamde malaria tijd. Wij en onze kinderen hadden keuze voor wel slikken gemaakt. Kwamen mensen tegen die geen pillen gebruikten ivm met de (te) jonge leeftijd van de kinderen en ik heb nog nooit zo'n stel nerveuze vogels op vakantie gezien. Zelfs overdag waren kinderen van top tot teen ingepakt want je zou eens geprikt kunnen worden door die ene. Echt genoten hebben ze niet en ik geloof zelfs dat ze besloten hebben om eerder dan de geplande overnachtingen naar minder malaria gebied te gaan.
Wanneer onze vrienden (of wij nu) van hier gaan, gaan ze gewoon met of zonder kinderen en wordt er niet geslikt maar overnachtingen met fan's, airco's, muskietennet,Deet enz kom je een heel eind. En mocht je je niet goed gaan voelen direct naar de clinic en je laten onderzoeken. Zo kan het ook.
Maar wat je ook besluit sta er achter en geniet van je bezoek
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?