Oranjerivier wijn

• iris

Stel je voor; de avond valt over Krugerpark. Je zit aan de rivier in Skukuza restcamp. Alle dagjesmensjes zijn vertrokken en terwijl je nipt van een glas Oranjerivier sparkling wine hoor je niet veel meer dan de bushgeluiden die vanaf de rivier het camp bereiken. Wanneer je het riet hoort kraken kan je slechts fantaseren welk dier er loopt…

Eventjes terug gaan naar Kruger zit er nu helaas niet in, maar misschien kan wel iemand mij helpen aan een winkel in Nederland (liefst noord-holland) die de sparkling wijn doux van Oranjerivier verkoopt.

Het uitzicht en de geluiden zullen iets verschillen maar ik hoop dat de smaak nog net zo goed is.

Vast bedankt.

Groetjes Iris

• loes

een paar zomers terug had C1000 een grote partij oranjerivier wijnen ingekocht, maar dat was eenmalig. mischien kan je de winery zelf mailen en vragen wie het nog importeerd. vinden ze over het algemeen heel leuk om te horen dat iemand moeite doet om hun lekkere wijn te bemachtigen.

suc6

• joke

Oranjerivier kelders……….mmmm erg lekkere wijn

Alhoewel ik zelf midden in de Stellenbosch wynlanden woon hebben wij een zwak voor de oranjerivier wijnen en zeker de chenin blanc 2008 is dit jaar erg lekker; Chardonnay dito zeker gezien prijs en kwaliteitverhouding.

Wat betreft vinden van de vonkelwyn van oranjerivier kelders in Europa, denk dat ze erg grote concurrentie hebben van Simonsig en JC La Roux vonkelwynen, maar misschien moet je eens informeren bij importeurs in Belgie. Weet dat er meer Zuid Afrikaans via Belgie binnen komt

Aan de andere kant, waarom bewaar je je herinneringen en het gevoel niet. Begrijp dat je “het” terug wilt halen. Maar kom gewoon terug en koop en flesje in de padstal of de supermarkt. Zit onderuit, voeten in de lucht en geniet met een Afrikaanse zonsondergang.

• Iris

Klopt Loes, C1000 heeft nog steeds Oranjerivierwijn maar niet de bubbeltjeswijn helaas.

Het wijnhuis mailen is een goed idee.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Iris

• Iris

Hoi Joke,

Ik eet (of beter gezegd drink) graag van twee walletjes; ik ben druk plannen aan het maken om volgend jaar terug te gaan, en ondertussen -zeker met de feestdagen voor de deur- zou ik het fijn vinden als ik de wijn hier te pakken kan krijgen. Het is jammer dat je tegenwoordig met alle vliegtuigregels geen wijn meer mee kan nemen als handbagage.

Ik ga in ieder geval op internet eens zoeken bij belgische importerus.

Bedankt.

Groetjes Iris

• WEBMASTER

Ik ga geen reclame maken maar ik bestel regelmatig mijn wijn bij deze club:

http://www.wijnhandeldehaas.nl/zuidafrika/index.php

net 2 boxen Oude Kaap Chenin Blanc 2008 gekocht. Heerlijk en niet belachelijk duur, zeker als je weet dat ze gratis bezorgen.

Andere aanrader: Bon Courage Sauvignon blanc 2007/08

Als je je ogen dicht doet smaakt het bijna net zo lekker als op het Wacky Wine Weekend in Robertson :-)

chrs

JW

• Wim M

Iris, probeer het hier eens. De lekkerste Vonkelwyn. Wordt nog thuisgebracht ook!

www.winematters.nl.

Groetjes,

Wim