"Geen enkele twijfel"

• Klaas-Wouter

Het is inmiddels half december, plan A ligt nog steeds op schema.

http://www.fifa.com/worldcup/news/newsid=979325.html#focus+turns+2010+japan

• Aryan

Hm, bobos die daar belang bij hebben zullen de schijn zo lang mogelijk ophouden. Maar als de situatie zo is als deze meneer ‘t beschrijft, mja… ik houd niet zo van voetbal maar ben er vast van overtuigd het geen probleem zou zijn voor diezelfde meneren om tussen nu en 2 jaar de boel in het 100 te schoppen terwijl en-passant ’apartheid' als argument aangevoerd wordt zodra de heren en dames op hun verantwoordelijkheden aangesproken worden.

• Klaas-Wouter

Zoiets zou de FIFA zich echt niet kunnen permitteren. Die hebben er al vele miljoenen in zitten. Die hebben ongetwijfeld van tevoren een rationele risicoanalyse gedaan en hebben voldoende ervaring met dergelijke evenementen.

Het is duidelijk dat je niet van voetbal houdt. Je onderschat het politieke en economische belang van het mogen organiseren van een WK voetbal.

• Aryan

Mja inderdaad, ik snap al die ophef over dat uit de hand gelopen potje voetbal niet. Wat ik wel snap is de corruptie, beloften niet nakomen, verdwijnen van geld & mensen in SA, dat soort dingetjes. Zou mij hooglijk verbazen als die pot door zou gaan in 2010. In mijn directe omgeving is er niemand die er aan zit te denken om naar SA af te reizen, ook al zijn het nog zulke grote voetbalfans. noot: 90% van de wereld bevolking woont op het noordelijk halfrond.

Ik vind het gewoon niet zo'n goed idee om het in SA te houden, ‘k heb er niet zo’n goed gevoel bij alhoewel de meeste geluiden komen van mensen het geweldig vinden etc etc. ‘t zou nog wel ’s anders dan Duitsland, Japan, Frankrijk oid kunnen gaan lopen, dat is wat ik voel, denk en wil zeggen, wetende dat de positievos erg luidruchtig en blij zijn over dit gebeuren. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.

• Klaas-Wouter

Over een halfjaartje worden de sportliefhebbers in Gauteng al verwend met prachtige wedstrijden in de mooiste stadions…. een goede test.

http://www.supersport.co.za/football/article.aspx?headline=Soccer-Rugby%20feast%20for%20Gautengers&id=280691

• Maria

Blatter staat bekend als een zakkenvuller, wat kan hij in ZA wegslepen ?

• SAgirl

Ek's beslis nie ‘n voetbal ondersteuner nie en nog minder dink ek dat my land daarvoor gereed is. Daar is te veel politieke onrus op hierdie stadium. Ek dink FIFA moet maar weer ’n bietjie mooi dink want hier kom groot fout!

Die meeste Suid-Afrikaners kan werk maar hulle kan nie saamwerk nie. Hoe nader dit aan 2010 kom, hoe banger raak ek vir die hele storie. Hulle kan dalk die mense se veiligheid verseker om en in die stadions maar nie verder van die stadions nie. Daar is alreeds groepe in die misdaadsindikate wat heerlik sit en wag vir 2010 - hulle roem daarop dat hulle dan skatryk gaan raak!

Niemand hoef my te glo nie - want niemand sal nie maar julle sal sien wat gaan gebeur - ek hoop my informante is verkeerd. Maar hulle was nog baie selde verkeerd gewees.

Suid-Afrika is in geen opsig stabiel genoeg vir so 'n groot internationale gebeurtenis nie!

• Henk

Je zou eens http://www.omroep.nl/nps/bommel/ moeten bezoeken en het verhaal Heer Bommel en de Zwarte Zwadderneel eens moeten beluisteren.