Motor huren

• Annemieke

Linda,

Het verkeer hier is niet te vergelijken als in Nederland, zeker als je nog niet lang je motorrijbewijs heb.

Men rijdt hier als gekken!! Inhalen links, rechts, motors en ook zeker de zuto;s en taxi buskes.

Deze vakantie zijn al zeer veel verkeersdoden gevallen zo/n 300 stuks, waarvan vele motorrijders.

Dus Bedenk wel wat je gaat doen om weer veilig naar NL terug te keren.

Gewoon even een waarschuwing van mijn kant.

Anders gewoon heerlijk genieten van je trip door Z.A>

groeten uit en zeer heet Kyalami

Annemieke

• Linda

Hoi Annemiek,

Dank voor je waarschuwing hoor, ik snap waar ie vandaan komt… Ik heb gelukkig al redelijk wat ervaring met het zuid-afrikaanse verkeer (men is erg creatief daar…) en het is ook niet de bedoeling om echt grote toertochten te rijden en de grotere steden zullen we sowieso al mijden voor zover mogelijk. Puur omdat het daar niet fijn rijden is.

Het voordeel van ‘angst’ is dat je echt op scherp staat als je de weg op gaat. Op de motor kies ik liever 10 keer eieren voor mijn geld dan 1 keer er op te gokken dat ik ‘het wel haal’. Tijdens mijn rij-examen kreeg ik dan ook van de examinator als enige opmerking dat ik best wat meer pit mocht tonen. Maar ja, ik wen nu eenmaal liever op mijn eigen tempo… ;)

Maargoed; bovenstaand is de hoofdreden waarom ik me goed wil laten voorlichten en het liefst met een ervaren rijder op pad ga. Puur even om er even aan te proeven. Dan komend jaar in NL meer ervaring op doen en daarna SA pakken en wat verder op de weg te gaan.

Komt goed!

Groeten,

Linda

• Annemieke

Ok linda. Heel verstandig van je.

Groeten en fijn dagen gewenst vanuit Kyalami, ZA

Annemieke