campsite Stellenbosch

• Linda

Hallo reizigers,

Wij gaan in feb/mrt naar ZA en Namibië. We zoeken een leuke camping rond Stellenbosch, het liefste op een wijnboerderij. Weet iemand een leuke camping?

Alvast bedankt!

Groet,

Linda

• joke

Voor zover ik weet is de enige camping hier in Stellenbosch op de R44 de weg van Stellenbosch naar Somerset West. Mountain Breeze is de padstal waar ze in seizoen de lekkerste aardbeien verkopen en daar is ook de ingang voor de camping met veel schaduwplekken onder de grote bomen

• Marco (Tongasabi.nl)

Mountain Breeze Caravan Park is prima t.o.v. Stellenbosch maar als je iets leuks zoekt bij een wijnfarm dan zul je verder moeten kijken. Ik heb regelmatig gekampeerd bij Mountain Breeze (een keer zelfs twee weken in de regen met kapotte Land Rover) en het is verder prima verzorgd maar niet echt speciaal. Door de naaldbomen heeft het meer een Europeesche (bos) uitstraling. Een cottage op een farm is denk ik het beste alternatief. Suc6. Marco.

• joke

Bomen geven wel lekker schaduw in, toch gemiddeld de heetste maand van het jaar, februari. De wijngaarden liggen er omheen. Is verder niks in de omgeving, ja misschien Simondium, (midden in driehoek Franschhoek, Stellenbosch en Paarl) maar weet daarvan de naam niet.

Een camping a la de Chateaux campings in Frankkrijk is er dacht ik niet; of de eigenaar moet het goed vinden dat je op zijn grasveldje staat :)

• Udo

Campings op een wijnboerderij zijn er niet veel, weet alleen van Mountain Breeze maar dat is geen wijnboerderij. Zelf catering cottages zijn er genoeg, probeer het eens bij http://www.grangehurst.co.za/accomodation.asp?P=Accomodation

Udo