Law and Disorder in Johannesburg

• WEBMASTER

Louis Theroux travels to Johannesburg, where the residents find themselves increasingly besieged by crime. Despairing of the capability of the police and the courts to protect them, many have turned to an industry of private security offering protection for a price. Are the sometimes brutal methods of these private police really a solution or just another part of the problem?

07 Dec 2008, 21:00 on BBC Two

• Thomas

Interessant. Heb meteen een reminder aangezet voor vanavond.

• Co

Voor degenen (in NL) die digitale televisie hebben. Op de themazender Geschiedeniskanaal vandaag (en vannacht) veel documentaires over het verleden van Zuid-Afrika.

Groeten,

Co

• Marco (Tongasabi.nl)

Dank, ik had de aankondiging ook al gezien en ga zeker kijken. In juli een maand in “alle vrijheid ” in Johannesburg (Bryanston) gezeten achter de hekken in een closed off neighbourhood, 3 alarmzones in huis, armed response etc.etc… JNB is iets anders dan in NL wonen dus. Marco.

• loes

oei, ik vond het zeker schokkend en kan me haast niet voorstellen dat deze dingen gebeuren terwijl het “normale” leven een paar km verderop gewoon doorgaat. kan dit ooit goedkomen ? ik kom zelf uit kaapstad en weet dat er zich op de cape flats gruwelijke taferelen afspelen, maar dat is kinderspel in vergelijking met wat deze documentaire in een uurtje opleverde. die vrijgelaten moordenaar die aan het eind aan het woord kwam gaf me de rillingen. dat dat soort nog vrij rondloopt is toch een teken dat de politie geen grip meer op de situatie heeft ?

• Ed

Zeker schokkend. Of dit ooit goed komt…I don't think so…gewoon teveel corruptie.

Kerst Cadeautje voor gevangenen…

http://www.theherald.co.za/herald/news/n01_03122008.htm

Politie Bureau moet ‘goed’ functioneren…

http://www.sowetan.co.za/News/Article.aspx?id=895766

• aryan

Gaat goed komen :)

• Ed

Heb je soms een bericht ingestraald gekregen van de Siener? :D

• aryan

Neuh, belde met skype.