Inderdaad. Kom op Corné, los het even op.
Henk
Helemaal mee eens Ron. Gewoon een kogel door die miserabele kop jagen, want gaat deze demente gek gewoon niet dood. En ook zijn handlangers. Anders gaat er door zijn gekte nog veel meer mensen dood. Afrika moet dit zelf is een keer oplossen.
Geen mooi bericht, maar een einde aan zijn bestaan zou een verlossing zijn.
Afgezien van de ‘kort door de bocht’ & “laat ons maar ff” - oplossingen is het misschien handig om te kijken naar het verleden; Zim is sinds de ‘bevrijding’ van het juk van ‘kolonialisme’ een langzame dood gestorven. Net zoals de ‘bevrijding’ van ‘apartheid’ in Zuid Afrika, het land in werkelijkheid een apartheid rijker geworden is, en verworden is tot een aan schizofrenie lijdende politiek correcte monotheïstische ‘democratie’ ( met het ANC als god, uiteraard) . ( ik laat corrupt er even uit omdat dat even er niet toe doet )
De oplossing hiervoor is een opstand van de inwoners zelf die, net zoals de ‘bevrijding’ van het kolonialisme en de ‘afschaffing’ van de apartheid oproept tot een andere richting. Het nadeel van deze IMHO onvermijdelijke route is dat het nogal wat tijdrovend is.
Mochten de inwoners geen wapens hebben dan kunnen die verschaft worden door derden, wellicht dat daar de chinezen een rol in kunnen spelen ?
Echter; een ouderwetse (burger)oorlog zal helaas ook wat tijd kosten tenzij er een partij opstaat die over alle partijen heen verreweg de meeste firepower, superieur strategisch inzicht en een soepel lopende logistiek tot z'n beschikking heeft. ( in deze opsomming laat ik het verlies van mensenlevens achterwege omdat dat op dit moment al een kool/geit dilemma is )
De groep die dat de komende tijd in het zuidelijk gedeelte van het Afrikaanse continent voor elkaar krijgt gaat de winnaar zijn. Ik geef de huidige regimes in deze zaak echter geen schijn van kans.
Hoi KW ( e.a. )
Het woord ‘werkelijkheid’ komt in mijn vorige posting maar 1x voor en gaat over dat heeele dode paard genaamd apartheid. De dubbele en met de economische apartheid erbij drievoudige apartheid in Zuid Afrika bijt alle rassen als een frieskou met tegenwind.
Het woord ‘ouderwetse’ burgeroorlog had in de orinele tekst het woord Afrikaans er nog bij, maar omdat ik geen woord verwarring wenste met de Afrikaners als groep en Afrikaanse mensen als groep heb ik dat er uit gelaten.
Een ouderwetse Afrikaanse burgeroorlog is zoals nu in de Congo woedt is natuurlijk behoorlijk in het nieuws, maar de oorzaken/methoden zijn hetzelfde als een burgeroorlog in Afrika tientallen jaren daarvoor.
Een burgeroorlog in Zuiderlijk Afrika gaat er echter anders uit zien vanwege de blanken die anders dan het achterlijke regimes wel firepower, superieur strategisch inzicht en een soepel lopende logistiek hebben; de omstandigheden als uitdaging en niet als zwak excuus gebruiken.
Voorbeeld van de zwakte van het huidige regime is het officieel annuleren van de nukeplant; dit bevestigd maar weer het volledige gebrek aan trots, volharding, technisch vernuft en tot slot onganisatorisch vermogen in het huidige bestel.
Zwakkelingen zijn 't IMHO, rijp en wachtend om gepwned te worden door een macht die volledig superieur aan hun is en waarschijnlijk (helaas?) altijd zal blijven.
Wist je dat er bijna geen jachtvlieger en zware truck van de SADF ( eg: Kimberley ) meer draait verwege de totaal ineengestorte infrastruktuur van die SA ‘Magte’, de huidige soldaten en midden kader absoluut geen idee heeft van orde en grove insubordinatie aan de orde van de dag is ? De rangen vallen uit elkaar, stelen van de basis is gerechtvaardigd met 1 of andere slappe smoes.
Wie krijgt de schuld ? Apartheid ? Wie weet, 't is in elk geval een lafhartig excuus vanwege voor een blikken overwinning.
Met ‘blanken’ bedoel ik een coalitie geleid door een gemixt bestuur ondersteund door ‘het westen’ waar groepen zoals Zulu, kleurlingen ed samen en naast de ‘blanke afrikaners’ de opgezweepte hordes weer terug jagen hun spelonken, en ja wie weet, hun ‘thuislanden’ in. Roofdieren horen niet in de stad. De stad is dan voor mensen die zichzelf en anderen kunnen respecteren. Laat me duidelijk zijn: rovers en bendes wacht de galg in het nieuwe bestel. De thuislanden zijn dan nog mild in dat opzicht: een vorm van verbanning ja.
Politiek gezien zie ik een grote toekomst voor opzetjes zoals COPE ed die hun eigen nieuwe unies willen stichten, los van het besmette verleden. Ik heb begrepen dat er een complete braindrain van mensen uit de ANC naar COPE plaatsgevonden heeft. Dat maakt het ANC alleen maar dommer en meer gevaarlijk.
Of praat nu ik te veel politiek incorrect ? De tijd zal 't leren of Afrika de rust waard is, ik denk van wel anders zou ik me er niet mee bemoeien, het niet al die tijd moeite en geld waard vinden.
Curacao is ook leuk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?