Aanbevolen lodges en campsites

• Toon

Hallo,

Onze reis naar ZA volgend jaar augustus begint aardig vorm te krijgen.

De tickets zijn geboekt(bij Orbitz), we starten in Kaapstad waar we enkele dagen een hotel willen boeken(heeft iemand ervaring met het Protea President hotel of het Tudor hotel).

Daarna huren we een auto(ook reeds geboekt bij eautohuur) en gaan op weg. Onze route gaat er dan in grote lijnen als volgt uitzien:

Kaaps schiereiland - Hermanus - Knysna - Tsitsikama - Addo - Port Elizabeth. Dit willen we in ongeveer 9 dagen doen.

Wie kan bepaalde lodges aanbevelen en wat mogen we zeker niet missen?

We nemen dan een binnenlandse vlucht naar J'burg en reizen met de camper verder als volgt:

Middelburg - Lydenburg - Sabie - Panoramaroute - Phalaborwa - Balule of Letaba - Lower Sabie of Skukuza - Berg en Dal - Swaziland - Hluhluwe/Umfolozi - St Lucia - Cape Vidal - Umhlanga - Howick - Drakensbergen - Royal NP - Golden Gate NP(?) - J'burg. Dit alles willen we in 20 dagen doen.

Wie kan voor deze route leuke campings aangeven en wat moeten we absoluut zien, behalve de bekende zaken?

Vast bedankt

Toon

• jeanette*

hoi

als je even op onze site kijkt www.reismetmemee.nl zie je bij info een lijst met overnachtingsplekken en wat je daar vandaan allemaal kunt ondernemen.

heb je vragen dan mail me maar.

Bij 2005 staat ook een gedeelte van jullie eerste reis. Ook daar staan overnachtingsadressen bij de info, wat het kost en wat je er voor krijgt.

mvg

jeanette

• Tamara

Wij hebben in oktober 3,5 week rondgereisd en ik kan je zeker Porcupine pie lodge aanraden in Wilderness. Supermooie lodge en zeer goed verzorgd! Knysna is zeer toeristisch en zou ik enkel even doorheen lopen. We hebben in Knysna wel de Knysna Featherbed tour gedaan. Ook erg mooi! Zeker Tsitsikamma bezoeken, prachtig park aan de kust. We hebben geslapen in Storm's River in the Armagh Country lodge. Kleinschalige accomodatie met grote kamers en een erg goed restaurant.

In Addo zou ik een overnachting in het park zelf boeken. Je hebt accomodaties van verschillende klasses, dus je kunt zelf kiezen!

In Hermanus sliepen we in On the Cliff cottage. Een cottage die door een Engelse vrouw gerund wordt. Zeer mooie kamers in een tuin en een heerlijk ontbijt. Je zit aan het water, dus kunt zeer gemakkelijk walvissen spotten!

Zeker het wijngebied bezoeken. We hebben overnacht in Knorhoek wijnboerderij in Stellenbosch en een wijnproeverij + picknick gedaan in Boschendal. Ook erg leuk en mooi gelegen!

Genoeg tips! Het was een prachtige vakantie!

Gr.

Tamara

• Michel

In Phalaborwa kan ik maar 1 lodge aanbevelen. Die van Sam and Dave Lockhardt. De Sunbird Lodge. Fantastische mensen en altijd gezellig. Elk jaar weer.