zelf je reis samenstellen

• ilse

Hallo, Wij zijn nu 3x met een groepsreis naar een verre bestemming geweest. In zuid-afrika zouden wij eens zelf een auto willen huren en alles zelf bekijken. Wel willen we dat de hotel en vluchten al geboekt zijn zodat we wel weten waar ze iedere dag zijn maar wel zelf alles kunnen inplannen. Bij welke organisaties zouden wij offertes kunnen opvragen? Wie heeft hier ervaring mee?

• Marion

Wij hebben onze reis ook laten boeken, namelijk door Out in Africa: www.outinafrica.com

Alles geweldig geregeld en we hebben een goed en deskundig advies gehad.

Groet, Marion

• omer

Hoi,

Gewoon reisbrochures openslaan en zien welke bezienswaardigheden je allemaal wilt zien, dan een route uitstippelen met de plaatsen waar je wilt overnachten, via internet op zoek gaan naar hotels of lodges in deze plaatsen en zelf contact opnemen via e-mail met deze hotels (niet vergeten een discount te vragen !!!) en vragen om een prijsofferte. Dan kan je eventueel een tijdelijke boeking doen en als alle hotels rond zijn doe je de definitieve boeking en betaal je eventueel een voorschot (of fax je je visa gegevens door als garantie).

Heel wat werk natuurlijk, maar wel plezant om te doen en zo geraak je stilaan al in vakantiestemming !

Groetjes en veel plezier ermee, Omer

• Marleen

Hoi Ilse,

Wij hebben nu 2 keer alles zelf geregeld, vlucht, huurauto en overnachtingen. Prima te doen, zoals Omer hierboven ook zegt. Onze reizen staan op mijn weblog , met accomodaties:

http://zuidafrika2008.web-log.nl/mijn_weblog/2008/07/vertrek-23-juli.html

Veel plezier met de voorbereidingen,

groeten Marleen

• jacqueleine

Hoi Ilse,

Wij hebben onze reis door suidafrikareise.nl samen laten stellen. Je krijgt je reis zoals jij hem wilt maken, alles wordt voor je geregeld de lodges, huurauto, interne vluchten, boekingen Krugerpark ect. je wordt van de vliegvelden opgehaald en naar het hotel/lodge gebracht. Daarnaast krijg je een heel uitgebreid boekwerkje met alle informatie van de omgeving en veel tips. Ook mochten we hun navigatie gebruiken waar we veel aan hebben gehad. Ik raad je aan deze mensen te mailen.

Heel veel succes ik weet zeker dat het de reis van je leven wordt.

Groet Jacqueline

• Henk

Hoi Ilse

Momenteel ben ik een individuele reis naar Zuid Afrika aan het samenstellen, aanvang september 2009. Veel informatie haal ik uit reisboeken, reisverslagen info van medereizigers en forums. Op mijn site http://www.zitterdonline.nl/afrika/index.html staat al veel informatie over de voorbereiding.

Misschien heb je er wat aan. Gelet op de nuttige tips, welke ik momenteel ontvang van mede reizigers en mensen ter plekke zal deze site regelmatig worden aangepast

Veel succes met de voorbereiding:

Henk

• Reisgraag

Ilse,

Laat eerst eens weten welke route jullie ongeveer willen volgen. Ik heb veel zeer goede 3-4 sterren B&B adressen. Geef de overnachtings plaatsen aan en er zij vele van ons die je kunnen helpen.

Groetjes

Piet

• Ilse

Hoi Ilse,

wij hebben goede ervaringen met zuidafrikaonline.

Een volgende keer zouden we het overigens zelf doen….omdat er veel info op fora zoals deze te vinden zijn. Al hoewel soms een bouwsteen via zuidafrikaonline prijstechnisch interessant kan zijn, bv. die met overnachting in private game reserve.

Groet, een naamgenoot.

• Cristien

Als je alles van te voren vast legt, kun je je reis nooit omgooien of ergens langer blijven.

Boek een ticket, huur een auto, plan globaal de reis en leg de eerste drie nachten vast.

Het is genieten en er voor zorgen dat je weer op tijd bent voor de terug vlucht.

• Mark

Ik sluit mij helemaal bij de adviezen van Christien. Plan niet teveel van tevoren. Wij zijn ook niet echt van die avontuurlijke types, maar wij boeken eigenlijk alleen maar de vlucht, de huurauto en de eerste twee overnachtingen. In 2006 hadden wij bijvoorbeeld 2 nachten bij een luxe lodge in de West Kaap geboekt. De hele tijd zaten wij toch maar aan te denken dat wij op tijd bij de accommodatie moesten zijn. Dit is niet echt prettig.

Elk klein dorpje heeft eigenlijk een soort VVV waar je ter plekke voor de accommodatie kunt kiezen die het beste bij je past. Let op, niet alle guesthouses of B&B’s staan op internet. Wij kwamen dit jaar in februari een echtpaar tegen die bijvoorbeeld een rondreis via een bekende touroperator hadden geboekt. Die waren echt zwaar teleurgesteld. De meeste guesthouses zaten helemaal buiten het centrum van het dorp, of kwamen niet met dat overeen wat hun in de folder was beloofd.

Wij gaan in maart volgend jaar voor de 4de keer naar Zuid Afrika. We weten wel een beetje welke kant wij op willen gaan, maar zijn ook flexibel genoeg om onze plannen om te gooien, als wij opeens leuke tips van mensen ter plekke krijgen. Het motto op onze Zuid Afrika reizen is altijd “going nowhere slowly”. Genieten en het je laten meesleuren door dit mooie land is zo veel relaxter dan alles van tevoren plannen.