Graag Informatie

• Marlies de Bondt

Graag wat informatie over het volgende:

Wij willen een rondreis, met een huurauto, door Zuid-Afrika maken.

Onze reistijd is vanaf half september 2009 en dan 23 dagen.

Willen vliegen vanaf Amsterdam of Brussel naar Johannesburg

en terug vanaf Kaapstad.

(wat is een goedkope vlucht? en welke vliegmaatschappij is interesant??)

We hebben al een lijstje gemaakt wat we willen zien:

- Johannesburg - Pretoria - Panorama Route - Overnachting in Hazyview

- Kruger National Park - Swaziland - Hluhluwe

- Drakensberg - Bloemfontein - Cradock - Graaff Reinet (Bergzebra Nationaal Park) -Addo Elephant Park (Knysna) - Oudtshoorn -

Montagu (Cango Wildlife Ranch)

- Kaapstad (6 volle dagen)

(Tafelberg - Robbeneiland - Kaap de Goede Hoop -

Zwemmen met witte haai - strand??)

Is dit alles te doen in 23 dagen en zelf te regelen vanuit Nederland of

heeft iemand ervaring met een betrouwbare en goede reisorganisatie in Zuid-Afrika?

We willen graag in leuke, niet te dure hotels overnachten met een ontbijtje.

Is de periode, vanaf half september, goed om te gaan?

Wat moet je zeker nog zien als je daar bent?

Willen de laatste dagen wat relaxen aan het strand en vandaaruit wat excursies maken.

Hoe zijn de stranden daar en bij welk strand in de buurt van

Kaapstad kun je voor 6 nachten overnachten?

Heeft iemand al eens met de witte haai gezwommen (in een kooi natuurlijk)?

Alvast bedank voor de informatie

Wouter en Marlies

• Carina

Reizen met een eigen auto door Zuid Afrika is heel goed te doen. Net terug van 3 weken in dit prachtige land. Auto hadden we gehuurd bij aroundaboutcars. Helemaal prima, goedkoop, ongelimiteerde kilometers en goede verzekering.

Wij hebben niets van te voren geboekt. Met een lonely planet en coasttocoast onder de arm op pad gegaan. Prima te doen. Hebben in verschillende accomodaties overnacht. B&B's, backpackershostel (wel 2 persoonskamer) en wat luxere lodges. Zoek van te voren wat dingen op internet, print het uit en kijk ter plekke wat je doet.

Wij vlogen met Swiss Air heen naar J'Burg en terug met Lufthansa vanuit Kaapstad. Ideaal, allebei nacht vluchten, dus lekker slapen. Goede verzorging van beide maatschappijen en voor ons was het toen de goedkoopste ticket, bijna €900 pp.

Cage diving zou ik zeker aanraden, bij ons ging het ivm het weer niet door, enorm balen. Maar moet heel leuk zijn. Je hoeft neit perse de kooi in, vanaf het dek heb je ook heel goed uitzicht, maar uiteraard wel extra spannend.

Wil je heel het stuk gaan rijden of ook een binnelandse vlucht tussendoor? Zou ik wel adviseren.

Veel succes, als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

• Theo

Kijk voor de vlucht eens bij air-france via brussel (zuidstation)

• Theo

Vanaf Dusseldorf met klm is nog steeds de goedkoopste. Op dit moment 583 euro all in. Ligt wel aan de data. Zie klm.de

ltu.de heeft rechtstreekse vluchten en per reis per datum de goodkoopste te kiezen.

Half september is een mooie tijd (voorjaar in Z-A. Namaqualand heeft dan vermoedelijk (na regen?) een zeer mooie bloemenzee. Zie www.flickr.com/photos/martin_heigan/sets/72157601478436350 of via Google Namaqualand Z-A

Vergeet in Graaff-Reinet de Vallei der Verlatenheid niet. Op onze site www.nomzanofreschool.nl staan een aantal bijzondere vakantietips en overnachtingen.

Veel succes in het mooiste en vriendeliojhkste land van de wereld.

• miki

LTU vliegt toch alleen op Kaapstad en niet op Johannesburg, niet?

gr. Miki

• Tiny van Linden

Ik ben in alle plaatsen geweest maar ik denk dat het te veel is voor 23 dagen als je tenminste wat wil zien. Slapen kan je leuk in de B&B's en op de farms je krijgt er een zeer goed ontbijt en koken doen ze op verzoek tegen zeer redelijke prijzen. Wat de vlucht aangaat voor het gemak zou ik de KLM kiezen rechtstreeks. Je kan misschien iets goedkoper maar de lange wachttijden en het reizen naar een ander land moet je ook niet onderschatten. Ik heb al jaren zitten pluizen en ben al twaalf keer geweest met allerlei verschillende maatschappijen maar vind tocht de KLM de beste optie.Ik zelf zou begin oktober gaan dan heb je minder kans op regen.Zelf ben ik net 2 weken terug maar kijk alweer uit naar april dat wordt de dertiende keer.Als je wilt kan ik je wel aan een aantal leuke slaapplaatsen helpen laat het maar weten.Veel plezier met de voorbereidingen

Groetjes Tiny van Lindenmiki schreef:

>

> LTU vliegt toch alleen op Kaapstad en niet op Johannesburg,

> niet?

>

> gr. Miki

• Annemieke

Klopt!

groeten uit en heet en droog Kyalami

Annemieke

• Linda

Hoi Marlies!

Naast het cage-diven ('zwemmen' met de great white shark) kun je in September ook al de walvissen bekijken wat echt geweldig is! Beide kan in Gansbaai (1,5 uur van Kaapstad). Mail anders even naar mijn ouders die er wonen, zij kunnen je er alles over vertellen. Hun mailadres is info@diestroom.com

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen!

Linda

• Henk

Zwemmen met de witte haai;

Kijk eens op deze videosite: http://www.whalewatchsa.com/video.htm

Henk

• Marlies de Bondt

Alvast heel erg bedankt voor de reacties, we zijn druk bezig om

alles eens goed na te kijken. Mochten we nog vragen hebben

dan kom ik hier zeker op terug.

Nog één vraagje hoe zijn de stranden bij Kaapstad?

Willen zeker niet op elkaars lip zitten.

Wouter en Marlies