KLM

• Tamara

Hallo allemaal,

Ik vertrek 5 december naar Johannesburg en vlieg met de KLM.

Weet iemand wanneer het mogelijk is om op het internet in te checken en een goede plaats uit te kiezen.

En hoe dit in z'n werk gaat?

En zitten er van die kleine schermpjes in de hoofdsteunen bij de KLM vluchten? of zal ik een paar boeken mee moeten nemen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

x Tamara

• rm

30 uur van tevoren. Kijk bij klm.nl en ga dan naar inchecken. Voor de rest spreekt het voor zich. Wel je e-ticket nummer erbij houden.

• Mickey

Tamara

Bij de KLM nooit schermpjes gehad, wel bij andere maatschappijen.

Fijne reis, Mickey

• Angela

Wij hadden op de heenweg geen schermen en op de terugweg wel. Ligt er dus aan welk vliegtuig je hebt!

• Henk en Petra

Hallo Tamara.

De laatste keer vlogen wij op Kaapstad met een 777 en toen had iedereen een eigen schermpje. Wat ik toen heb begrepen, is dat op Kaapstad altijd met een triple 7 wordt gevlogen en dan heb je altijd een eigen schermpje, en dat er op Johannesburg met een ander type wordt gevlogen en dan moet iedereen zichzelf dus vermaken.

Heel veel plezier in Zuid Afrika en een goede reis.

Henk.

• Klaas-Wouter

Op Johannesburg wordt meestal met 747's gevlogen die al jaren op de planning staan voor vervanging van de interieurs. Geen schermpjes in de hoofdsteunen, wel wat tv schermen in het gangpad. Het scheelt wel dat je de heenweg een dagvlucht hebt.

Je zou even via Schiphol.nl je vlucht kunnen opzoeken, daar kun je zien welk type vliegtuig je hebt.

• Klaas-Wouter

Via de site van de KLM is het ook te vinden. Een 747-400 passagiersversie.

Dit is het seating plan:

http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_information/on_board/seating_plans/b747.htm

En hier de goede/slechte plekken:

http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_full.php

Op de site van de KLM kun je vanaf 30 uur voor de vlucht online inchecken, je stoel controleren of wijzigen en je instapkaart printen.

• Cristien

Je kunt voor 50 euro extra beenruimte boeken als je electronisch incheckt.

• Marco (Tongasabi.nl)

Inchecken kan idd 30 uur van te voren, er zijn dan ook meer stoelen beschikbaar. Voor 50 Euro extra een stoel met extra beenruimte maar pas daar wel mee op. De KLM verkoopt namelijk de 2 zitters achter in de staart (747) ook voor dit bedrag. Vroeger waren die stoelen gratis maar iemand heeft bedacht dat je daar dus wat extra's op kunt verdienen! De schermpjes in de triple 7 die ik gezien heb zijn bijzonder slecht. Je hebt dan een personal programma met films maar zo gauw de stoel voor je naar beneden komt zie je alleen nog zwarte vlekken, tenzij je vrij klein bent dan kun je nog net goed beeld krijgen. In b.v. de Airbus van South African heb ik zelf dat probleem niet gehad, daar is de kijkhoek t.o.v. het tft scherm veel beter. Suc6. Marco

• Tamara

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb echter nog een aanvullend vraagje.

Ik moet overstappen!!!!

Ik vlieg vanaf Dusseldorf naar Amsterdam en van daaruit naar Johannesburg.

Het 1e gedeelte is niet lang en ook niet interessant om goede plek te bemachtigen.

Ik wil eigenlijk voor 2e gedeelte goede plek regelen.

Kan dit ook ?Iemand ervaring hiermee

x Tamara