Suid-Afrikaanse resepte

• Grietje

SAgirl, ik weet niet waar je woont, maar mag ik bij je komen eten?

• Tienet

SAgirl! Baie Dankie!!!! Ik krijg weer helemaal zin om terug te gaan naar Zuid Afrika!

Ik ben er erg blij mee! Ik zit alleen nog met 1 ding: koeksoda. Waar kan ik dat kopen?? Weet iemand dit?

• Annemieke

koeksoda is zuiveringszout. Te koop bij de supermarkt?

groeten uit een warm en groen Kyalami

Annemieke

• SAgirl

Dis reg Annemieke, koeksoda is zuiweringzout. Nee nie by alle supermarkte nie - eerder Etos probeer of een van die Toka tijn (nie seker van spelling) winkels of enige Chinese winkel

Die mense wat in Nederland woon, kan Intratuin probeer vir Mrs Balls of kan dit gaan koop/bestel van Die Spens (die Suid-Afrikaanse winkel in Amersfoort) www.diespens.nl

• Annemieke

SA girl, die soet aarappel gemaak, baie lekker!

Groeten

Annemieke

• Tonia

Hoi Sa girl

die Bobotie was werkelijk geweldig!!!!!

Met die goede glas wijn….ogen dicht,…..

was ik toch weer even terug in SA Afrika.

Alleen jammer dat het hier regende.

Baie dankie en nou nog die potjies kos…….

Groetjes Tonia

• toon

Hoi Tonia

Ik zal nooit vergeten wij waren in Zuid Afrika in Matjieskloof ,een Rk Sending waar ons regelmatig komen nabij Springbok.

Daar is een internaat met kinderen die om de anderste week moeten koken ,

wij werden uitgenodigd door de Susters.

In een groete gietijzeren pot geplaats op een groot vuur werd pojeskos gemaakt door de meisjes.

Ik heb verwonderd staan te kijken wat daar allemaal in zat, ook heb ik met een groet lepel staan te roeren prachtig .

Ook hadden zij broodjes gebakkken,en sla gemaakt van allerlei groenten dit was echt fantatisch om dat mmegemaaktte hebben en geweldig lekker wij hadden dit nog nooit op al staan te hebben gehoord wat pojeskos was .

Wel voor herhaalling vat baar ,met een lekker afrikaans wijntje er bij ,ik geniet als ik dit weer op pappier zet ,

Gr Toon

• Tonia

Ja Toon ik weet en voel waar jij het over hebt.

Ik kijk ook graag terug naar die paar fantastische weken die wij daar gehad hebben.

En die weken dat we heerlijk gegeten hebben.

Als je zo je ogen dicht doet……..hmmm.. proef en ruik ik SA Afrika.

Maarja moet weer even sparen om terug te kunnen volgend jaar.

Dus moet ik het maar met die recepten doen die ik heb gekregen,

gr. Tonia

ps recepten van potjies kos zijn natuurlijk altijd welkom

• SAgirl

Annemieke en Tonia, ek is bly julle het daarvan gehou! Ek maak gereeld so, Tonia. Ek bedoel nou, maak ‘n lekker SA-resep, ’n goeie wyntjie, lekker SA musiek en dan verbeel ek my ek is lekker terug by die huis.

Gelukkig is ek lief vir beide lande - ek eet net nie witlof nie! :-)

• Patricia

Hallo allen, volgende week vertrekken we wederom voor 4 weken naar ons huis in Kaapstad. Ik ga maar eens op zoek bij Checkers voor de afrikaanse kruiden en probeer te weer heel terug te nemen naar Nederland..

Doeg,

Patricia