kredietcrises treft WK 2010

• Paul

Ik was van plan om in 2010 NIET naar ZA op vakantie te gaan. Grote kans om hossende oranjesupporters in het Kruger tegen te komen. En daar zit ik niet op te wachten.

Maar………. nu misschien dus wel :)

ma 24 nov 2008, 11:49

Kredietcrisis treft WK 2010

JOHANNESBURG (AFN) - De wereldvoetbalbond FIFA wil met een promotiecampagne voorkomen dat veel supporters afzien van een bezoek aan het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Horst Schmidt, ook al belast met de organisatie van het WK in 2006 in Duitsland, is bang dat veel fans wegens de wereldwijde kredietcrisis de hand op de knip houden.

“Het zou best wel eens kunnen dat er in de huidige situatie veel minder supporters naar Zuid-Afrika komen”, verklaarde Schmidt maandag tijdens een lezing voor veel internationale bedrijven in Johannesburg. “Daarom moeten we de komende maanden campagne voeren.”

Danny Jordaan, chef van het Zuid-Afrikaanse organisatiecomité, heeft zijn hoop gevestigd op toeschouwers uit Nederland, Engeland, Duitsland en Italië. “Die landen lijken zich gelukkig te plaatsen”, zegt hij. Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, denkt dat elk duel van het Nederlands elftal in Zuid-Afrika zo’n vijf- tot tienduizend Oranje-fans zal trekken.

• Corné

“Het zou best wel eens kunnen dat er in de huidige situatie veel minder supporters naar Zuid-Afrika komen”

Het zou dus ook best wel eens kunnen dat er in de huidige situatie (die over 2 jaar anders kan zijn) veel meer supporters naar Zuid-Afrika komen :D

En Paul, in het Kruger worden geen wedstrijden gespeeld :)

Voor een WK voetbal wordt (indien er dan nog steeds een crisis is) altijd wel geld uitgegeven door voetbal supporters. Kijk alleen maar hoeveel Argentijnen er altijd afreizen, en Argentinië is nu niet bepaald een economisch welvarend land.

Paniek om niks dus. Storm in een glas water.

Corné.

www.amukela.com

• Maria

Het is maar de vraag of de WK 2010 in ZA doorgaan, de infra structurele werken lopen op de planning achter, evenals de bouw/aanpassing van de stadions, het grootste probleem is de beveiliging van hotels voor de gasten en voerballers.

Engeland staat stand by, lekker kort bij

• Corné

Onzin Maria, de FIFA olv Sepp Blattler heeft herhaaldelijk gemeld dat alles op schema ligt. Gaat dus gewoon door.

Engeland kan nog even wachten :D

Corné.

www.amukela.com

• Maria

Onzin ? Wacht dan maar af tot begin december.

Jij hebt zeker al kaarten besteld voor de familie (*-*) :(

Jouw reclame activiteiten gaan gewoon verder

• Klaas-Wouter

Corne zit veel te ver weg van die stadions Maria, dat schiet niet op. Ik kan je nog wel aan een adresje helpen…

Maar ik vind het wel een goede ruil. De WK naar Engeland en de Olympische Spelen naar Johannesburg.

Groeten,

Klaas-Wouter

http://johannesburg.startpagina.nl

• Corné

Onzin, omdat jij met geen bronvermelding kan komen. De FIFA heeft herhaaldelijk Zuid-Afrika bezocht en aangegeven zeer tevreden te zijn over de vorderingen, en dat het gewoon doorgaat.

Nee ik heb nog geen kaarten besteld voor de familie, waarom denk je dat Maria?

Mijn verwachting is dat, itt het EK2008 er genoeg kaarten beschikbaar zullen zijn. Dit vanwege de grootte van de stadions en het feit dat er tussen de 10000-12000 Oranje-fans mee zullen reizen met het Nederlandse Elftal.

Natuurlijk gaan mijn reclame activiteiten door :? Maar niet hier hoor, slechts een digitale handtekening :)

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Corné

Valt toch wel mee hoor Klaas-Wouter. Nelspruit en Polokowane op nog geen 2,5 uurtjes. Dat is hetzelde als van Groningen naar Rotterdam incl. files :)

Maar ik denk dat de Oranje-fans in en rondom de stad zullen verblijven waar de wedstrijden gespeeld zullen worden.

Wil je dit maar ook safari, ja dan…..:D

Dit WK zal anders zijn dan bijv. die in 2006 in Duitsland. Net als in 1994 in Amerika zullen er ook supporters zijn die het land ZA willen gaan bekijken.

Nee, nee…. WK hier en daarna de Olympische spelen!

Zag afgelopen zondag op Carte Blanche een reportage over de Gautrain. Een enorm project waaraan ingenieurs van over heel de wereld werken. Je kunt straks dus vanuit Sandton je koffers al laten inchecken, op de trein en uitstappen op Jo'burg airport. Beveiliging zal enorm zijn zodat veel mensen gestimuleerd worden om dit (zeer goedkoop) vervoermiddel te gaan gebruiken. Als vb. werd genoemd Sandton-Jo'burg R15 voor een kaartje.

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• Klaas-Wouter

In de gemiddelde spits redt je Rotterdam - Groningen niet meer in 2,5 uur, dus dan is t nog dichterbij!

In ieder geval is de organisatie al begonnen de Duitse economie te stimuleren. http://www.sa2010.gov.za/node/1182

• Henk en Petra

Maar jij hoeft toch ook geen kaarten te bestellen, Corné. Jij bent toch ook inwoner van Zuid Afrika. Aan de inwoners van het organiserende land worden gratis kaarten beschikbaar gesteld. Ik zit te wachten op een aanbieding: Bij 1 week huur van een rondavel, gratis 2 toegangskaarten voor een wedstrijd in Nelspruit.

In februari begint de kaartverkoop.

Groet, Henk.