Ik wil graag luipaarden fotograferen in Zuid-Afrika. Heeft iemand suggesties waar ik dat het beste kan doen?
Zeker in Sabi Sands!! We verbleven 2 nachten in Elephants Plain Game lodge en hebben iedere dag luipaarden gezien. Op 1 gamedrive zelfs 3 verschillende en ook nog 1 met jonkies. En 2 met een kill in de boom. Echt super!
Ze gaan met de jeeps van de paden af, dus je staat op paar meter afstand van een luipaard. We hebben echt hele mooie foto's kunnen maken. Onze ranger gaf ook aan dat National Geographic soms een aantal dagen een jeep huurt om zo de luipaarden te kunnen volgen, filmen en fotograferen. De kosten voor een lodge in een privepark zijn best hoog, maar het is het geld dubbel en dwars waard. Zeker als je ziet wat je er allemaal voor terugkrijgt. Mocht je EP Game lodge boeken en je wilt in een rondavel slapen, boek dan rondavel nummer 5. Dit is het huisje met het beste uitzicht op de waterpoel, waar de hele dag door beesten komen drinken.
Succes!
Tamara
Inderdaad: in Sabi Sands. Dat is echt DE plek om luipaarden te fotograferen.
Er zijn trouwens ook speciale fotoreizen, gericht op het fotograferen van luipaarden. Kijk bijvoorbeeld eens op www.squiver.com/phototrips.html
Dan ga je met een professioneel fotograaf mee op safari gaat in Sabi Sands. Lijkt me helemaal te gek om daar mee mee te gaan!
Succes en veel plezier in Sabi (want dat is “the place to be”)
Sandra
Erwin,
Waar je het het beste kan weet ik niet, maar zelf heb ik ze in Hongonyi gefotografeerd. Daar hebben ze een programma om met ze te fokken. Er lopen er ook een paar met een zender om hun nek, dus weten ze altijfd waar ze zitten.
Was wel heel luxe, eigenlijk een beetje beschamend in een land waar zoveel armoede heerst. Heerlijk eten en een enorme aardige beheerder. Hetzelfde geldt voor Thornybush (`n Kaya), maar daar hebben ze geen zender om, maar de verkenner weet ze iedere dag/avond wel te vinden.
Groetjes,
Wim
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?