Hoi Mark,
Waarom plaats jij deze informatie op een Nederlands forum?? Omdat dit een SA forum is voor expat/immigraten vanuit en naar SA, daar valt dit onder.
De link die ik gepost heb is juist interesant juist omdat er zo veel informatie staat oa door de reacties; want ook ik heb elke reactie gelezen. Het geval Beijtenbach is zo interesant omdat juist hij in de rij stond om de pijpdroom van het nieuwe zuid afrika te verkondigen, en nu, 14 jaar later bekritiseerd hij het icoon waar hij kennelijk letterlijk naast gestaan en mee samengewerkt heeft….
De gebeurtenissen zoals die vroeger beheerst werden door de blanke minderheid & dito regering zijn allang voorbij en de werkelijke gebeurtenissen worden allang niet meer door deze oude garde ( incl. Mandela ) bepaalt.
Wat nu bezig is, is een ouderwetse Afrika-style machtsstrijd die tijdenlang onder een zeiltje gehouden is. Wat tijdenlang buiten bereik v/h grote publiek en de media gehouden is barst nu naar buiten. ( Vers voorbeeld artikel : ANC stalwart jumps ship due to ‘hatred’ http://www.citizen.co.za/index/article.aspx?pDesc=83094,1,22 )
Die haat is niet omdat japie het niet eens is met sipho, nee, thabo wil sipho moer, als je de analogie begrijpt. En sipho heeft net R200M aan wapens meegenomen. Hoezo, SA niet de congo, lijkt er nogal op als je het zo leest ? Die strijdende partyen gaan hun verschillen niet bij kunnen leggen op de westerse manier; dit word een groot gemors. En die gemors kan al volgend jaar z'n aanvang vinden. Zo, ik heb het weeeer gezegd.
Mark, je bent niet de eerste en waarschijnlijk niet de laatste die mijn bronnen bevraagt. Toch heb ik enkel mainstream media artikelen gepost. En als je vraagt naar andere vragen, misschien heb ik daar al 's eerder een antwoord op gegeven en zijn er al genoeg woorden over gevallen.
Mag deze topic naar pagina2 ? Iemand moet 's iets starten over Proteas(bloem), ik word moe om grammofoonplaat te spelen en elke keer dezelfde oninteresante vragen te beantwoorden.
—
't is simpel; dit is een niet vooropgezet voorbeeld, uitgevoerd terwijl ik dit type.