Kort nadat het juigcommando laatst opstond om mij te bedanken en/of in het gelijk te zetten mbt de Rand of andere dingen zat ik gelijk met een probleem. Het probleem is dat de informatie die ik naar voren breng niet van mijzelf is maar, zoals vanlaatst, zelfs als ingescant artikel naar mij toe wordt verstuurd.
Iedereen mag en moet weten dat ik hier nog geen 1% naar buiten breng van datgene wat dagelijks naar me toe komt mede omdat ik mijn bronnen wil en moet checken alvorens ik met iets naar buiten kom; ik wil geen spreekbuis zijn van welke groep dan ook; ook al zien sommigen om dit forum dit anders….
Wat me wederom van het hart moet is dat ik geen racist ben, nog nooit beweest en nog nooit zal worden; en me hier niet mee wens geaffilieerd of zelfs vergeleken te worden. Ik ben een rasechte Europeean, spreek 7 talen, ben getrouwd met een kwart Indische vrouw en heb (ook) een Antiliaanse zwager die meer pit en begrip heeft van zaken dat de meeste in mijn familie en naaste omgeving…. Dus kappe met die soort oude modder aub. ( andere modder meer dan welkom )
Verder moet het mij van mijn hart dat de voertaal hier zowel Engels, Afrikaans en Nederlands mag zijn mits dit zijn/haar native taal is en de andere taal ( eng/nl ) de uitdrukking te veel in de weg zou zitten … toch webmaster ?
Resume: als ik informatie post is het niet zo dat ik wil dat mensen dit als 100% waarheid zien omdat ik het post, ook al klopt de informatie en is 'ie van mijn kant 2 of 3x bevestigd.
Ik wil eigenlijk dat mensen zelf uit gaan zoeken wat de waarheid is!
Een voorbeeld is dat de zwarte middenklasse aan het groeien is, maar de grimme realiteit is dat juist die nieuwe middenklasse zich zo diep in de schulden steekt dat dezelfde armoede hun nu & anders binnenkort wederom in het gezicht staart, met alle ( criminele ) gevolgen van dien.
Ik heb hier 2 conflicterende stukken informatie over de electriciteitsvoorziening in SA, de ene is uit de mainstream media ( news.google.com ) de ander heeft mij via email bereikt. Ik leg deze stukken hier voor om er zeker van te zijn dat mensen zich realizeren dat ze 9 van 10 keer door de mainstream media voor de gek gehouden worden, danwel als gek versleten worden.
Toch ben ik vaak geneigt om 1 + 1 te doen; 35 dagen kool voorraad genoeg voor de Kerst oke, maar toch niet genoeg want *terwijl* ze ‘goede nieuws’ publiekelijk dit bekend maken zijn er kennelijk hele andere gesprekken achter de corporate deuren gaande.
Vergelijkbaar met de financiele crisis; dit gaan *juist* ontwikkelende landen raken. In China zijn al meer dan 17.000 fabrieken gesloten het afgelopen half jaar, vaak terwijl de directeur met de noorderzon vertrokken is. ( Noot: Iemand die denkt of schrijft dat dit SA aan voorbij gaat rookt goeie boom, en ek soek daar die plantasie. )
Al met al betekend het dat een artikel gepost door persoon A per definitie niet waar is, omdat persoon B iets anders zegt; ook dat is misleiding. Mensen, zie door de leugens heen en doe onderzoek, vreet niet zomaar de mening van een ander, zelfs niet die van jezelf !
Ik wil van die persoonlijke meningvitterij af, en terug naar de feiten; daar kunnen we van mijn part dan onze meningen op afstemmen.
“Price pays.” - Beleggers gezegde
Fri 14 Nov 2008, 6:00 GMT
By Agnieszka Flak
JOHANNESBURG (Reuters) - South Africa has enough coal to help ensure electricity supply is enough for the next few months, Andrew Etzinger a senior manager at state-owned utility Eskom's said on Thursday.
Etzinger said Eskom, which provides 95 percent of South Africa's power, most of it from coal-fired generators, had average coal stockpiles of 35 days, enough to avoid deep power cuts as experienced earlier this year.
South Africa's power regulatory authority said in May that Eskom had allowed coal stockpiles to decline to unacceptably low levels and was reluctant to buy more coal due to the high cost.
“Coal stock piles are at 35 days. That is considered to be an adequate supply for the short term, the next couple of months,” Etzinger told Reuters on the sidelines of an energy conference.
nuwe bouprojekte ter waarde van R12 miljard gekanselleer het) dui ook daarop dat 4 000 werknemers hulle werk kwyt
sal wees as gevolg van hierdie enorme elektrisiteitsineenstorting.
Volgens verskeie senior amptenare by van Suid-Afrika se grootste myngroepe, het Eskom pas einde Oktober noodsamesprekings
met hulle gevoer waartydens hul ingelig is dat Suid-Afrika ‘n totale kragonderbreking vroeg in die nuwe
jaar te wagte kan wees wat minstens twee weke sal duur aangesien dit so lank neem om so ‘n groot ineenstorting te
herstel.
Daar is begrip waarom die grootste myngroepe eerste gewaarsku is. Dit is veral daar waar groot aanlegte met oonde is
waar goud, platinum en ander metale gesmelt word. Hierdie oonde met hulle vergrote kraggebruik in die somer omdat
die verkoelers volstoom moet werk, is een van die faktore wat meewerk om ons land se elektriese kapasiteit af te bring,
wat blykbaar reeds van 15% na 0% gedaal het.
Volgens van hierdie werknemers by groot myne word daar reeds noodplanne in werking gestel om wanneer nodig,
duisende mense vinnig vanuit ondergrondse werksplekke te ontruim, en is daar reeds hospitale wat besig is om
noodplanne in plek te stel om pasiënte doeltreffend te kan versorg.
Dit is die verwagting dat daar tydens so ‘n totale kragonderbreking groot probleme sal ontstaan met die voorsiening van
brandstof, mediese dienste, riolering, selfs met kommunikasie, normale handeldryf, bankdienste en vele ander.
[