Hoi Kim
misschien een beetje laat, maar we zijn net teruggekomen vandaag. Gisteren reed ik het stuk van Nelspruit naar Joburg, je doet er zo'n 3,5 a 4 uur over en het is nagenoeg allemaal goed bereisbare snelweg. Er wordt alleen over een stuk van 20 km aan de weg gewerkt, dat vertraagt wel wat. Het eerste stuk is niet echt een erg leuk stuk om te rijden en leuke plekjes om te overnachten kan ik er ook niet. Overdag rijden en een flinke stop te maken bij een grote benzinepomp met een speeltuintje is misschien ook een idee?
Ik wil je even waarschuwen voor een truuk waar wij gisteren niet ingetrapt zijn, maar wat je als onbekende toerist duur kan komen te staan. Op dat stuk naar Nelspruit heb je twee tolhekken (uit mijn hoofd 1x 39 rand en 1x 49 rand). Bij Middelburg staat iemand bij het benzinestation net voor het tolhek, die je verteld dat de stroom bij de tolgates is uitgevallen en dat je via de ATM (pinautomaat) bij de benzinepomp prepaid kunt betalen. Deze meneer wil je wel helpen….! Let op want dat is de grootste kolder, als de stroom echt uitvalt moet je contant betalen of zetten ze het hek gewoon open, deze meneer wil je te graag helpen en bleef ons hinderlijk achtervolgen op het tankstation En er bleek ook niets aan de hand met de electriciteit!
Wil je wat meer weten over het verkeer of tips over de omgeving van Nelspruit, dan verwijs ik je graag naar mijn website www.witrivier.tk. Ik heb er familie wonen en mijn vriend is er opgegroeid. De website bevat veel handige tips (hoop ik) voor mensen die voor het eerst naar Zuid-Afrika komen.
Stel je vragen ook gerust, ik tel nu al af naar de volgende keer!
Mickey
www.witrivier.tk