met de buitenlandse pin pas tanken!

• Annemieke

Van iemand van Shell SA, heb ik vernomen dat je bij Shell ook met de (buitenlandse) pinpas voor de benzine/diesel kan betalen. Met de SA debitkaart kan dit ook.

Momenteel zijn ze bezig bij het Ministerie van Mineralen om toestemming te krijgen dat er ook met kreditkaarten betaald kan gaan worden.

Een hele voortuitgang, zeker voor alle toeristen die niet eerst geld hoeven te pinnen om voor de benzine te betalen.

groeten uit een heet Kyalami.

• toon

Hoi Annemieke

Ik dacht dat je als toerist altijd contant moest betalen,?? of is dit sinds kort veanderd.

Gr ToonAnnemieke schreef:

>

> Van iemand van Shell SA, heb ik vernomen dat je bij Shell ook

> met de (buitenlandse) pinpas voor de benzine/diesel kan

> betalen. Met de SA debitkaart kan dit ook.

>

> Momenteel zijn ze bezig bij het Ministerie van Mineralen om

> toestemming te krijgen dat er ook met kreditkaarten betaald

> kan gaan worden.

>

> Een hele voortuitgang, zeker voor alle toeristen die niet

> eerst geld hoeven te pinnen om voor de benzine te betalen.

>

> groeten uit een heet Kyalami.

• Annemieke

Klopt Toon, dit is sinds korte tijd veranderd. Zag een klein berichteje in de krant en heb dit bij Shell nagevraagd.

Geweldig toch?

groeten uit een weerdom heet Kyalami

Annemieke

• joke

Ze hebben nu bijna allemaal de mobiele . wireless eftsmart/credit card machines bij de pompen, net zoals bij restaurants en terrasjes; dus in principe moeten daar alle kaarten op geaccepteerd kunnen worden. Wanneer ze dat gaan doen zal er een minimum bedrag gesteld worden waarvoor je je kaart dan kan gebruiken, want het is hier heel gewoon voor 30 rand of zo te tanken. Daarnaast zou ik gewoon wat cash altijd bij me hebben wanneer je op pad bent om tenminste een halve tank te kunnen afrekenen aangezien je nooit weet of volgende petrolstasie wel accepteerd en of er een verbinding is. Kom regelmatig in de middle of niks en soms doet niks het omdat de lijn eruit ligt en zijn we al blij als er getankt kan worden. Duurt wel een eeuwigheid, maar is dan wel cash afrekenen.

EN je moet zo wie zo oppassen met je buitenlandse pin pas te gebruiken aangezien ik uit ervaring kan vertellen dat als er transacties mis gaan het die met de doodnormale pinpas zijn. Dat ligt niet aan Zuid Afrika maar de tijd van acceptatie en ‘doordraaien’ van de centrale pc in Europa.

Visa/Master geeft dat probleem bijna nooit!

• toon

Hoi Annemieke .

Bedank voor deze tip ,is dat alleen bij de shell of bij alle pompen ??

GrToon

• Annemieke

Hallo Toon,

Momenteel alleen bij de Shell.

Groeten uit en zeer heet Kyalami (33 gr)

Annemieke

• toon

Hoi Annemieke

Baië Dankie en een mooi wekend toegewenst van die koelte hier bij ons ,een eksta baardje aan met die weer .

Laat het goed gaan Gr Toon