game dirve in Kruger

• Annemieke

Als je in en Prive park , spot je ook zelf game, okay the ranger ziet ze eerder en ,isschien veel meer, hij heeft een “getraind”oog, maar na een tijdje weet je ook hoe je moet kijken.

En het voordeel boven Kruger park is , geen malaria, dus geen pillen slikken, als je in het hoogseizoen wil gaan.

Annemike

• Corné

Ruud ik ben het grotendeels met je eens, en woon zelf hier in een prive-park. Dat kan nog zo mooie en interessant zijn (en dat is het ook wel :) ), maar in het Kruger kun je zelf uren lang rondrijden.

Het Olifants kamp is fantastisch gelegen met een zeer fraai uitzicht. Hier kun je nu ook astronomy-safari's boeken.

Letaba aan de gelijknamende rivier met het Olifanten-museum is meer dan de moeite waard.

Mopani en Lower Sabie zijn zeer fraai en wat kleinschaliger.

Zelf rondrijden in het gebied rondom Satara is vaak lonend, hier zag ik o.a. wilde honden-cheetah's-luipaard-leeuwen-hyena's-olifanten-neushoons-buffels, een groep baby waterbokjes en veel meer. Cheetah en Olifant zelfs nog voor de Orpen ingang.

Natuurlijk is het leuk om door een gids in een open-game vehicle rondgereden te worden, maar je kunt zo een dag of 5 in het Kruger doorbrengen en iedere dag iets anders zien.

Oh ja, en Niels vind het ook geweldig om dieren te spotten in het Kruger :) Maar ja, het blijft een persoonlijke ervaring. En de een gaat zelf graag op pad, terwijl de ander verzorgd rond gereden wil worden. Voor ieder wat wils.

Groetjes uit de zonnige bush,

Corné.

www.amukela.com

• Wim M

Hi Ruud,

Wij zaten in Satara. We kwamen daar vroeg in de middag aan en zijn gaan rijden.

Daarna een avond/night drive en de volgende ochtend weer vroeg de tuin in. Daarna in de middag naar een prive park gereden. Dat deze parken duurder zijn ben ik met je eens, maar daar ging het in deze draad niet over. Bij voorgaande trips wel langer in het Kruger geweest, maar het was gewoon meer van hetzelfde.

Kruger 1 nacht…onzin.? Echt… lang zat.

Groetjes,

Wim

• Ruud

Hallo Wim,

Ja, dat is jouw standpunt. Ik blijf van mening dat je toch iedere dag weer iets anders kunt beleven. En het ligt maar net waar je grootste interesses liggen.

Wij proberen juist zo lang mogelijk in Kruger te blijven en als je van het zuiden tot aan Punda Maria in het noorden gaat kom je door diverse landschappen en vegetaties met ook iedere keer toch weer ander wildlife.

En in 1 dag Kruger zien….'t is ongeveer net zo groot als Belgie dus, is mij nog niet gelukt. Dus als je het niet erg vindt Wim, blijven wij echt een stuk langer.

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• rm

Wij ook hoor, 1 dag is niets. Minimaal 3 nachten is het voor ons altijd.